خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/25 - 18:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی آموزش و پرورش:

بودجه سنواتی آموزش و پرورش با اولویت پرداخت حق‌التدریس‌‌ها و افزایش سرانه‌ها افزایش یابد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: بودجه سنواتی آموزش و پرورش با اولویت پرداخت حق‌التدریس‌‌ها و افزایش سرانه‌ها افزایش یابد.

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح یک هزار و سی‌وششمین جلسه شورای ‌عالی ‌آموزش ‌و ‌پرورش کشور به ریاست وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا، عنوان کرد: در جلسه بر لزوم تقویت بودجه سنواتی آموزش و پرورش و اولویت بندی در پرداختی حق‌التدریس‌‌ها، امتحانات، کیفیت بخشی، سرانه‌ها تأکید شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالى افزود: اجرای کامل احکام  رتبه‌بندی برای شاغلان و بازنشسته‌های ۱۴۰۰ و مطالبات فرهنگیان از جمله موارد اشاره شده در این نشست بود.

وی همچنین توجه به جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و تامین هزینه‌های بودجه‌ای دانشگاه در جذب هیات علمی و هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو و تأمین فضاهای آموزشی آنها از جمله موارد ضروری در خصوص دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

وحیدی اضافه کرد: لزوم ایجاد ساختار مناسب و کمک به سازمان تعلیم و تربیت کودک و همچنین لزوم حفظ تجربه‌های زیسته معلمان در آموزش و تربیت با رعایت حریم خصوصی دانش آموزان از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر لزوم اعمال مدیریت وزارتی در کنترل صدور بخشنامه‌ها و توجه به برنامه سالانه مدرسه محور تأکید کرد و گفت: امیدواریم موارد مطرح شده در این نشست مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد و بر تغییر رویه ها نظارت خواهیم داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 377124
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار