درخشان:
بهینه سازی مصرف آب باید به الفبای آموزشی در مدارس تبدیل شود
نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه کتب درسی ظرفیت مطلوبی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از انرژی به ویژه آب هستند از بیتوجهی آموزش و پرورش به تکالیف قانونی این وزارتخانه در این راستا مندرج در قانون توسعه و بهینهسازی آب شرب شهری و روستایی در کشور انتقاد کرد.
عبدالناصر درخشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه مطابق با قانون توسعه و بهینهسازی آب شرب شهری و روستایی در کشور وزارت آموزش و پرورش باید توجه به اهمیت مصرف صحیح آب شرب را به عنوان یکی از سرفصلهای آموزشی قرار میداد، گفت: کتب درسی و منابع آموزشی امروز الهامبخش اندیشه، نگرش و رفتار حال و آینده کودکان و نوجوانان کشور هستند از این رو نباید مورد غفلت واقع شوند در این راستا توجه به محدودیت منابع آبی از جمله مواردی است که باید در برنامههای آموزشی مدارس لحاظ شود چرا که در آیندهای نه چندان دور ما را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: بیتردید کتب درسی نقش موثری در مسئولیتپذیری و تربیت صحیح فرزندانمان خواهد داشت به همین دلیل استفاده از این ظرفیت در جهت نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب شرب میتواند به حفظ این منبع ارزشمند در آینده و جلوگیری از خشکسالی در کشور منتهی شود.
وی تصریح کرد: کتب درسی رکن اصلی نظام آموزشی هستند بنابراین اختصاص موضوعاتی همچون حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع انرژی به ویژه آب شرب سالم متناسب با سن مخاطبان میتواند نقش موثری در مصرف بهینه این نعمات خدادادی و صرفهجویی از آنها داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: آموزش و پرورش بر اساس بند ب ماده 2 قانون توسعه و بهینهسازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب 25 فروردین ماه سال 1395 برای درج بهینهسازی مصرف آب شرب در کتب درسی تکالیف قانونی برعهده داشته که با وجود گذشت 7 سال از تصویب این قانون به آنها عمل نکرده است به همین دلیل در حال پیگیری طرح سوال از وزیر در این رابطه هستم که امیدوارم پاسخ قانعکنندهای برای آن داشته باشد./
پایان پیام