خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
زارع:

بنیادها و نهادهای فعال در عرصه گسترش زبان فارسی باید حمایت شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: باید از بنیادها و نهادهای فعال در عرصه گسترش زبان فارسی حمایت کرد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم گسترش زبان فارسی و توجه به بنیادهای فعال در این عرصه همچون بنیاد سعدی و افزایش بودجه آن ها گفت: اگر دو کمیسیون آموزش و فرهنگی برای افزایش بودجه آن ها پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند، ما از این پیشنهادات در کمیسیون تلفیق و حتی صحن علنی مجلس حمایت می کنیم.



وی درباره لزوم تصویب بخشی از بودجه این بنیادها همچون بنیاد سعدی به صورت ارزی گفت: با توجه به اینکه تحریم هستیم، انتقال ارز به این بنیادها راحت تر است و تا اینکه بودجه ریالی داشته باشند.



سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در واکنش به کاهش ۵۰ درصدی بودجه بنیاد سعدی گفت: متاسفانه ردیف بودجه خیلی از نهادهای فرهنگی همچون بنیاد سعدی نسبت به سال قبل و با توجه به تورم موجود نصف شده و حتی بیشتر از آن تا ۷۰ درصد کم شده است.



وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت، احتمالا ما مثل روال سال های گذشته از محل هدفمندی یارانه ها  مبلغی که مربوط به حوزه فرهنگ است را در اختیار کمیسیون فرهنگی می گذاریم تا در بودجه نهادها و بنیادهای فرهنگی بازنگری کند؛ به کمیسیون فرهنگی هم یادآوری می کنیم که موضوع بودجه بنیادهای فعال در گسترش زبان فارسی مثل بنیاد سعدی را در نظر گیرد.



زارع تاکید کرد که باید در راستای دیپلماسی فعال فرهنگی به گسترش زبان فارسی توجه کرد که لازمه آن توجه به بنیادها و نهادهای فعال در این عرصه همچون بنیاد سعدی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 356682
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم