خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/06 - 11:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پاک فطرت:

بسیاری از مسائل معلمان با اصلاح بخشنامه‌های داخلی آموزش و پرورش حل و فصل می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید اصل و اساس یک جامعه باشد، گفت: بسیاری از مسائل معلمان با اصلاح بخشنامه‌های داخلی آموزش و پرورش حل و فصل می‌شود.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با برشمردن اهمیت وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه را مهم و کلیدی و در عین حال مظلوم خواند و عنوان کرد: آموزش و پرورش باید اصل و اساس یک جامعه باشد زیرا کارخانه انسان سازی است و معلمان از پدران و مادران به دانش آموزان نزدیکتر هستند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از سال گذشته، گفت: رتبه‌بندی معلمان کار بزرگ دولت و مجلس بود، روال رتبه بندی باید عوض شود ولی باید در نظر داشت که رتبه بندی کردن این تعداد معلم، مسلما درصد خطایی هم دارد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس پای کار معلمان ایستاده و ازحق آنان دفاع خواهد کرد و بنای ما بر این است که در رتبه بندی معلمان به ویژه با سابقه‌های آموزش و پرورش حقی از آنان ضایع نشود. متأسفانه جایگاه معلمان فداکار که برای نجات جان دانش آموزانشان جان خود را به خطر انداخته و فداکاری‌ها می‌کنند در رتبه‌بندی معلمان دیده نشده است و جا دارد این چنین از خودگذشتگی‌هایی نیز دیده شود.



پاک فطرت با اشاره به دیدار خود با مدیر و شورای معاونان آموزش و پرورش ناحیه یک و نمایندگان مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شیراز، افزود: بسیاری از مسائل معلمان مربوط به قوانین داخلی و بخشنامه‌های صادره از سوی آموزش و پرورش است و ارتباط چندانی با مجلس پیدا نمی‌کند چرا که کار مجلس قانون‌گذاری ونظارت بر اجرای قوانین است و امور مربوط به معلمان را در اجرا و عمل باید خود آموزش و پرورش حل و فصل کند.



وی ادامه داد: در بیشتر مدارس پیشرفته دنیا خصوصاً در ژاپن و فنلاند دانش آموزان درس زندگی فرا می‌گیرند و بزرگترین و مجهزترین اماکن شهری را به مدارس اختصاص داده‌اند، هرچند که با مشکل شدید زمین در شهرها روبرو هستند.



نماینده ناظر در شورای مدارس و مراکز غیر دولتی کشور همچنین تاکید کرد: مدارس غیردولتی نیز باید برابر قوانین مکان یابی در شهرها ایجاد و احداث شوند و قانون‌های این مدارس نیازمند بازنگری و اصلاح است. مدارس دولتی با توجه به میزان مبلغ دریافتی از مردم باید حقوق بهتری به معلمان دهند تا انگیزه بهتری برای خدمت داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362312
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم