خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 13:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
به دعوت فراکسیون زنان مجلس صورت گرفت:

برگزاری نمایشگاه دومین رویداد زنان کارآفرین دانش بنیان ایران در مجلس

نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با عنوان دومین رویداد زنان کارآفرین دانش بنیان ایران به دعوت فراکسیون زنان مجلس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایشگاه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با عنوان دومین رویداد زنان کارآفرین دانش بنیان ایران ظهر امروز (یکشنبه، 3 بهمن ماه) به دعوت فراکسیون زنان مجلس در مجلس شورای اسلامی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن برگزار شد.



این نمایشگاه در جهت ارائه دستاوردهای زنان کارآفرین دانش بنیان و به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های زنان در پیشبرد اهداف توسعه کشور، ارائه دستاوردها و نمونه های موفقیت زنان کارآفرین دانش بنیان، الگوسازی شخصیت های موفق و پیش رو علمی برای زنان و بحث و تبادل نظر درباره مسائل و چالش های پیش روی زنان در شرکت های دانش بنیان برگزار شده است.



در ابتدا این نمایشگاه توسط فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و شیوا قاسمی پور عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افتتاح شد.



منادی ضمن بازدید از این نمایشگاه، گفت: افتخار می‌کنیم که 24 درصد زنان در حوزه فناوری به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، محقق، کاشف و مخترع فعالیت دارند.



12 درصد مدیرعامل شرکت های دانش بنیان را زنان تشکیل می دهند



فاطمه قاسم پور با بیان این‌که این نمایشگاه با هماهنگی فراکسیون زنان مجلس برگزار شده است، افزود: هم‌اکنون علاوه بر این‌که زنان در بخش‌های دانشگاهی و پژوهشگاهی به عنوان اعضای هیات علمی فعالیت می‌کنند، در عرصه دانش‌بنیان نیز نقش جدی در تولید دانش و ثروت‌آفرینی دارند؛ کما این‌که 12 درصد مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و بیش از 20 درصد اعضای هیأت مدیره آن ها را زنان تشکیل می دهند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یادآور شد: ما به مناسبت روز زن با هدف معرفی نقش و اقدامات زنان فعال در حوزه دانش‌بنیان و ارائه محصولاتشان اقدام به برگزاری این نمایشگاه کردیم.



وی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت ایجاد می‌کند تا زنان فعال در حوزه دانش‌بنیان از حمایت نمایندگان مجلس در جهت رفع خلأهای قانونی که در این حوزه وجود داشته، استفاده کنند. همچنین نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود نیز می‌توانند امکان توسعه فعالیت زنان در حوزه دانش‌بنیان را فراهم کنند.



این نمایشگاه بستری برای رفع موانع موجود در مسیر فعالیت زنان کارآفرین فراهم می‌کند



شیوا قاسمی پور ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره)، گفت: امروز این افتخار را داریم که با برگزاری این نمایشگاه که به دعوت فراکسیون زنان مجلس صورت گرفته است، در خدمت زنان کارآفرین فعال در حوزه دانش‌بنیان باشیم.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آن‌چه مسلم است ما می‌توانیم از قدرت بی‌نظیر زنان در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان استفاده کنیم و در این زمینه چرخه‌ای ایجاد کرده و کمک کنیم موانع و محدودیت‌هایی که در مسیر فعالیت آن‌ها وجود دارد، رفع شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 336159
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار