خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 08:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رضایی:

برنامه وزارت علوم برای تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب چیست؟

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سئوال مطرح شده خود از وزیر علوم در زمینه تحقق عملی گام دوم انقلاب اسلامی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، گفت: وزارت علوم قرار است در این زمینه پاسخی مکتوب ارائه کند.

ابراهیم رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به طرح سئوال خود از محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: این سئوال در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مطرح شده و مقرر شد وزارت علوم پاسخ مکتوب در رابطه با این سئوال ارائه کند.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در تشریح این سئوال گفت: دولت سیزدهم، نخستین دولت پس از صادر شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شد و این سئوال در راستای میزان تحقق عملی اهداف این برنامه طراحی شد.



ابراهیمی با بیان اینکه این سئوال با انگیزه اعتقادی و انقلابی به همراه جمع دیگری از نماینگان از وزیر علوم طراحی شد، ادامه داد: در جزئیات این سئوال مطرح شد که در راستای اعتماد به جوانان وزارت علوم و دانشگاه‌ها تا چه میزان رویکرد مثبتی در رابطه با گذاشتن بار مسئولیت روی دوش جوانان حرکت کرده است.



وی با تأکید بر اینکه این سئوال برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آینده وزارت علوم در راستای اجرای فرامین بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: از سوی دیگر باید مشخص شود، حوزه علمی کشور برای جبران عقب افتادگی‌های علمی چه اقداماتی در برنامه کاری خود دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این سئوال تعمداً در شروع به کار دولت جدید از مسئولان دولتی طرح شد تا محرکی برای اجرای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331738
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار