خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ایزدپناه:

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جامع و کامل بوده و نیازمند بهره‌گیری از امکانات دولت است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌ جامعی به شمار می‌آید، گفت: کیفیت آموزش نیز در دستگاه تعلیم و تربیت دچار مشکلات فراوانی است که باید برای آن برنامه داشت.

عبداله ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی برنامه‌ها، سوابق و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، عنوان کرد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی به صورت نظری برنامه‌های خوب و جامعی محسوب می‌شود ولی در مرحله اجرا نیازمند داشتن ساز و کار و بهره مندی از امکانات مناسب است.



نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، یکی از نکات مهم و قابل توجه در حوزه آموزش و پرورش را توجه به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی برشمرد و افزود: طی سالیان گذشته نحوه جذب معلم دارای ایراداتی بوده و این روند باید اصلاح شود تا کمبود معلم موجود در آموزش و پرورش جبران شود.



وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش به لحاظ تعداد کمی نیروی انسانی با مشکل مواجه است، اضافه کرد: از سوی دیگر کیفیت آموزش نیز در دستگاه تعلیم و تربیت دچار مشکلات فراوانی است که بهبود کیفیت آموزش نیز در برنامه‌‎های وزیر پیشنهادی آمده بود که نیازمند تقویت است.



ایزدپناه، دوره مدیریتی صحرایی در دانشگاه فرهنگیان را دوره نسبتاً موافقی دانست و گفت: ارزیابی از دوره مدیریتی وی در دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه نتیجه آن در چند سال آینده و معلمان خروجی از این دانشگاه مشخص می‌شود، قابل ارزیابی دقیق نیست ولی بررسی‎‌های اولیه نشان می‌دهد که گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در صورت رخ ندادن اتفاقات غیر قابل پیش بینی می‌تواند از مجلس یازدهم رأی اعتماد کسب کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362533
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم