خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/29 - 18:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حاجی پور نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس تشریح کرد

بررسی میزان آمادگی مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌‎ها به صورت حضوری

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون، از بررسی میزان آمادگی مدارس و دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌‎ها به صورت حضوری در این نشست خبر داد.

رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 29 شهریور) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: نشست امروز که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون وزیر بهداشت تشکیل شد به بررسی میزان آمادگی دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور برای میزبانی از دانشجویان و دانش آموزان اختصاص داشت.



نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست امروز موضوعات مختلفی از جمله ضرورت پرداخت سرانه مدارس، جبران کمبود معلم به ویژه در مناطق محروم و اجرای کامل رتبه بندی برای معلمان مطرح شد.



وی اضافه کرد: همچنین در این نشست در خصوص گرانی نوشت‎‌افزار و ضرورت نظارت بر این روند نیز تأکید شد و وزیر آموزش و پرورش نیز به دغدغه‌‎های نمایندگان پاسخ داد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: در بخش دوم نشست امروز نیز وزیر علوم به بیان چالش‌ها و کمبودها در دانشگاه‌ها به ویژه ضرورت تأمین خوابگاه و تغذیه برای دانشجویان اشاره و از مجلس برای حمایت از نخبگان به ویژه افزایش حقوق اساتید و اعضای هیأت علمی به با نگاه به بودجه 1402 کمک خواسته شد.



وی افزود: در این نشست همچنین برنامه‌های وزارت علوم برای بازگشایی مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و اعضای کمیسیون بر ضرورت رسیدگی به جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری دانشجویی کشور تأکید داشتند. همچنین در این جلسه بر ضرورت استفاده از تجربیات آموزش مجازی در دوران پس از کرونا نیز تأکید شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 349292
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار