خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/10 - 18:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عصر امروز انجام شد؛

بررسی مشکلات فدراسیون های ورزشی در کمیته و فراکسیون ورزش مجلس

کمیته و فراکسیون ورزش مجلس با حضور معاون وزیر ورزش و برخی از روسای فدراسیون های ورزشی، مشکلات فدراسیون ها را در آستانه بررسی لایحه بودجه سال آینده و تدوین برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عصر امروز (یکشنبه 10 بهمن ماه) کمیته ورزشکمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس در جلسه ای با حضور روسای فدراسیون های قایقرانی، ووشو، شطرنج و دو و میدانی  و همچنین با دعوت از فولادگر معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، مشکلات فدراسیون ها را بررسی و برای اصلاح امور آنها برنامه ریزی هایی انجام داد.



در ابتدای این جلسه رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به نبود امکانات قهرمانی اعم از تجهیزات و زیرساخت ها در این رشته گفت: اگر انتظار مدال آوری در مسابقات آسیایی و المپیک از این رشته وجود دارد، باید متناسب با آن امکانات در اختیار آنها قرار گیرد.



در ادامه رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز از نبود تجهیزات حرفه ای با وجود امکانات زیرساختی و پیست تارتان در کشور گلایه کرد و گفت: علی رغم اینکه وضع پیست در کشور به نسبت سایر رشته ها مناسب است، اما تجهیزات دو و میدانی به هیچ وجه در دسترس ورزشکاران نیست.



همچنین رئیس فدراسیون شطرنج نیز از کمبود اعتبارات برای حمایت از ورزشکاران گلایه و تصریح کرد: به دلیل عدم حمایت از ورزشکاران حرفه ای و استاد بزرگان شطرنج، شاهد مهاجرت تعداد زیادی از قهرمانان بین المللی به سایر کشورها هستیم و در کنار این موضوع بدهی بالای فدراسیون به فدراسیون جهانی ما را در آستانه تعلیق قرار داده است.



در بخش دیگری از این جلسه فولادگر معاون وزیر ورزش با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی برای سلامت جامعه گفت: حمایت از ورزش بسیاری از هزینههای درمان و سلامت جامعه را کاهش می دهد، اما متاسفانه از این موضوع غفلت کرده ایم و زیرساخت ها و تجهیزات متناسب با جمعیت رشد نکرده است و اکثر فدراسیون ها نیز دچار مشکلات بودجه ای هستند. همچنین قانون منع بکارگیری بازنشستگان باعث شده امکان استفاده از ظرفیت بالای افراد باتجربه و توانمند را در ورزش نداشته باشیم و لازم است با همکاری مجلس این مسئله به ویژه در حوزه ورزش اصلاح شود.



در پایان مقرر شد به پیشنهاد و هدایت راستینه رییس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس، وزارت ورزش درخصوص لایحه نظام باشگاه داری هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام داده و این لایحه را مورد بازنگری جدی قرار دهد. همچنین مشکلات فدراسیون ها که در این جلسه مطرح شد به صورت مدون و با راهکار عملیاتی دریافت شده و به فراکسیون گزارش داده شود و در کنار آن، کارگروهی برای حل مشکل ورزش قهرمانی و همگانی و توجه به این حوزه در چارچوب برنامه هفتم ذیل فراکسیون و کمیسیون فرهنگی تشکیل شود و پیشنهادات این کارگروه تخصصی در تدوین برنامه هفتم توسعه لحاظ گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336630
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار