خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 17:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری تشریح کرد:

بررسی علل مهاجرت نخبگان ورزشی با حضور سجادی در کمیسیون فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات علل مهاجرت نخبگان ورزشی با حضور سجادی وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز(سه شنبه،3خرداد ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:نشست امروز کمیسیون در خصوص نحوه اختصاص اعتبارات در فصول مختلف فرهنگ با حضور3 نفر از اعضای عضو کمیسیون تلفیق بررسی شد تا درسال آینده گام‌های جدی‌تری در مورد اختصاص اعتبارات برداشته شود.



 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود:  در ادامه جلسه، اعتبارات جدول 17 که متعلق به موسسات است با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد حدود 60 درصد از این اعتبارات در اختیار استان‌ها و 40 درصد آن به تهران اختصاص داده شود. براساس اعتبارات اختصاص داده شده در هر استانی کار گروهی با ریاست نماینده محترم ولی فقیه، دبیری اداره فرهنگ و ارشاد و نماینده سایر دستگاه‌های فرهنگی تشکیل  شود و با یک نگاه مسئله محور هدف موسسات فرهنگی و هنری را در راستای مردمی کردن فرهنگ و هنر مورد توجه قرار دهند.



منتظری تصریح کرد: هرموسسه‌ای که بخواهد از اعتبارات جدول 17 استفاده کند باید طرح قابل دفاعی داشته باشد و همچنین ناظرانی بر عملکرد این  موسسات نظارت کنند؛ تا تمام مراحل پروژه را تشریح  و اعتبارات براساس همان برنامه‌ها اختصاص داده شود.



وی در ادامه تاکید کرد: در این نشست مروری بر جزئیات سوالات مطرح شده نمایندگان با وزیر ورزش و جوانان در جلسات پیشین کمیسیون مورد توجه قرار گرفت که براساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 2 سوال از 3 سوال مطرح شده جنبه منطقه‌ای و یک سوال جنبه ملی با موضوع مهاجرت نخبگان ورزشی داشت و مقرر شد، طی نشستی با سجادی وزیر ورزش و جوانان و معاونان وزارتخانه برگزار می‌شود این مسئله مورد رسیدگی قرار بگیرد.



نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از مهاجرت نخبگان ورزشی در جنبه های مختلف فرهنگی،سیاسی، ورزشی و اجتماعی ارائه داد و مقرر شد کمیسیون با همکاری این مرکز بسته پیشنهادی برای پیشگیری ازمهاجرت سرمایه‌های  اجتماعی ارائه دهد./

  • کد خبر : 342715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار