خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/31 - 13:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه تشریح کرد:

بررسی دغدغه های موکب‌‌داران اربعین حسینی در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی اهم مشکلات، زیر ساخت‌ها و مسائل موکب داران  در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست امروز (یکشنبه،31مردادماه) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نشست امروز کمیسیون با جمعی از  فعالان مردمی برگزاری مراسم اربعین حسینی، با تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد که اهم مشکلات، زیر ساخت‌ها و مسائل موکب داران مورد توجه قرار گرفت.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: بحث اعزام خادمان و تسهیل حمل و نقل زائران و آرامش آنها از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت؛ ضرورت پیش بینی اعتبارات برای حمایت و کمک در جهت تکمیل زیر ساخت‌ها از ضروریاتی بود که از طرف موکب داران مطرح شد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) در مورد وحدت و همبستگی در اربعین خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات امام (ره) اگر فرهنگ زیارت بین مردم ایران و عراق پررنگ شود این موضوع سبب وحدت  دو کشور خواهد شد. وحدت دو ملت قدرتی ایجاد می‌کند که هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را ندارد؛ در حال حاضر بیش از گذشته نیازمند وحدت دو کشور ایران و عراق هستیم و اربعین فرصت تاریخی برای ایجاد  این وحدت است.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اربعین به عنوان یکی از مولفه‌های مهم ارتقای شاخص‌های فرهنگی و دینی است که باید مورد توجه قرار بگیرد اربعین حسینی ظرفیت بین المللی دارد این اجتماع فرهنگی می تواند مردم کشورهای مختلف از عراق و افغانستان گرفته تا پاکستان و ایران را به یکدیگر نزدیک کند.



راستینه تصریح کرد: در این جلسه سایر موکب داران فعال این حوزه دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند. توجه به این نکته که جمهوری اسلامی ایران به عنوان امّ‌القری، باید محور تسهیل‌گری و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این اجتماع بزرگ حسینی را داشته باشد؛ لذا مقرر شد دغدغه‌های موکب داران در جلسات آینده مورد بررسی قرار بگیرد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه ناهماهنگی‌های که در سه وزارتخانه مهم تاثیرگذار که از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا وزارت کشور و راه و شهرسازی مورد توجه قرار بگیرد و به واسطه کمیسیون پیگیری شود. همچنین موکب داران در این جلسه به جایگاه نظارتی مجلس تاکید بسیاری داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347838
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار