خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/15 - 18:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فردا انجام مى شود؛

بررسی حاشیه‌های بازی ایران و لبنان با حضور وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی

رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه های بازی ایران و لبنان در ورزشگاه مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان فردا در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه امروز(دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به اولویت‌های کمیسیون به صورت ویژه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد چند اولویت مختلف و اساسی طرح موضوع شود.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: یکی از مباحث مهم کمیسیون فرهنگی در بخش کمیته ورزش و جوانان پیگیری برای نظام باشگاه داری به عنوان یکی از زیرساخت‌های حرفه ای شدن باشگاه داری کشور است که در کنار نقش آفرینی بخش خصوصی  در دستور کار روزهای آینده کمیسیون قرار خواهد گرفت.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: ضرورت ارائه آیین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان که در سال گذشته تدوین و دولت مکلف شد ظرف ۶ ماه آیین نامه اجرایی آن را بنویسد و به مجلس ارائه کند و متاسفانه تا به امروز کوتاهی داشته است؛ مقرر شد، تذکرات لازم ارائه شود و کمیسیون این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار سال جاری قرار دهد.



راستینه یادآور شد: در ادامه نشست امروز کمیسیون، تحقیق و تفحص‌هایی که به کمیسیون ارجاع داده شده بود مورد رسیدگی قرار گرفت. یکى از این تحقیق و تفحص‌ها مربوط به عملکرد فدراسیون سوارکاری بود که فردا با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون بررسی می‌شود، در صورتی که کمیسیون از توضیحات قانع نشود گزارش تحقیق و تفحص به صحن علنی ارجاع خواهد شد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال از موضوعات دیگر مورد بررسی کمیسیون فرهنگی بود که مقرر شد کمیسیون در هفته‌های آینده ورود جدی به این مسئله داشته باشد، همچنین حاشیه‌های بازی ایران و لبنان در ورزشگاه مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان  فردا در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ارائه نظامنامه اجرایی برای برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاچیان یکی دیگر از مسائلی بود که در نشست امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این راستا فردا وزیر ورزش و جوانان پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود.



رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:هر کمیته ای اولویت‌های خود را  برای اجرایی کردن آن در سال جاری به کمیسیون ارائه کند که ناگفته نماند اولویت کمیته ورزش و جوانان نظام باشگاه داری است و همچنین موضوعاتی که در سال ۱۴۰۰ با تلاش کمیسیون محقق شده  بود، مورد بررسی قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 339532
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار