خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/09 - 09:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه در تشریح  دومین نشست خود با جمعی از باشگاه‌داران و پیشکسوتان حوزه ورزش:

بررسی بیمه ورزشکاران در نظام باشگاه داری/ پیشکسوتان و فعالان ورزشی لایحه نظام باشگاه دارى را بررسى کردند

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دومین نشست خود با جمعی از باشگاه‌داران ، پیشکسوتان و فعالان حوزه ورزش، گفت: در این نشست پیشنهاداتی در خصوص لایحه نظام جامع باشگاه‌داری ارائه شد و جزئیات آن مورد بحث و بررسى قرار گرفت.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دومین نشست روز(شنبه ۸ مرداد ماه)کمیته تربیت بدنی ذیل کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: این نشست با حضور جمعی از فعالان و مدیران باشگاه‌های ورزشی مطرح همچون پرسپولیس برای بحث و بررسی لایحه نظام جامع باشگاه‌داری برگزار شد.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در کلیات لایحه نظام باشگاه‌داری به موضوعات ساختار نظام باشگاه داری، نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی پرداخته شد و کلیات آن تصویب شده است.











نشست کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان حوزه ورزش


وی در ادامه یادآور شد: در این نشست نظام جامع باشگاه‌داری ورزشی، فدراسیون‌های ورزشی، رشته‌های ورزشی سنتی، آئینی، بومی و محلی، رشته های ورزشی واجد ارزش، رشته‌های ورزشی مدال آور، رشته‌های ورزشی پایه، پروانه فعالیت باشگاه، به صورت جزئی مورد توجه قرار گرفت که در روزهای آینده با بررسی و تصویب به صحن ارائه خواهد شد.











نشست کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان حوزه ورزش


راستینه با بیان اهداف نظام جامع باشگاه داری یادآور شد: در این جلسه افزایش سهم ورزش در ارتقای سلامت و هویت ورزشکاران، عزت و اقتدار ملی، رشد سهم ورزش در بهبود فرهنگ جامعه و افزایش سهم ورزش در رونق اقتصاد از دیگر مباحثى بود که توسط پیشکسوتان ورزش مورد بررسی قرار گرفت.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در این نشست به حمایت‌ها و تسهیلات لایحه نظام جامع باشگاه داری پرداخت و گفت: در لایحه نظامنامه جامع باشگاه داری، باشگاه‌های ورزشی از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب معاف و توسعه ورزش همگانی، تربیتی، قهرمانی، حرفه‌ای و ورزش بانوان در دستور کار قرار گرفت، همچنین تسهیلاتى نظیر هزینه‌های مشمولان خدمت سربازی، بیمه ورزشکاران با جزئیات مورد توجه قرار گرفت.



رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در نشست امروز مقرر شد جزئیات لایحه نظام باشگاه داری در ۶ فصل، ۲۸ ماده و ۱۳ تبصره مورد بررسی قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346548
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار