خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/24 - 17:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری تشریح کرد:

بررسی برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در تحقق شعار سال در کمیسیون فرهنگی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشریح برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای تحقق شعار سال در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز(سه شنبه،24خرداد ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون در خصوص ارائه گزارش عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای تحقق شعار سال با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وزارتخانه و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز وزیر فرهنگ و ارشاد با ارائه برنامه‌های وزارتخانه  با تکیه بر تولیدات دانش بنیان سعی در ایجاد تحولات فرهنگی و هنری پر محتوا برای روزهای آینده دارد.



منتظری با اشاره به جزئیات برنامه‌ های ارائه شده توسط وزیر ارشاد در تحقق اهداف شعار سال گفت: برنامه‌های این وزارتخانه در دو بخش میزان اشتغال در قسمت فرهنگ و میزان توسعه یافتگی فرهنگی تنظیم شده است؛ صادرات محصولات خلاق فرهنگی، تشکیل شورای توسعه صادرات محصولات فرهنگی و هنری، حمایت از ایده‌ها، تشکیل اجلاس گفتگوی فرهنگی، جشنواره نوین عدل اسلامی، بنیاد دیپلماسی عمومی، عقدتفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد نظام جامع حمایت از زیست بوم و ... از جمله برنامه‌های کلی وزراتخانه بود.



وی در ادامه تاکید کرد: مباحثی نظیر تهسیل و هوشمند سازی مجوزها، تمهید نظام مالکیت فکری، اصلاح نظام حمایتی، همگرا سازی حمایت‌‌ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و ایجاد حمایت از توسعه صندوق‌های سرمایه گذار خطر پذیر، اعتبار سنجی رتبه بندی محصولات فرهنگی، حمایت از پیشران‌های فرهنگی، کاهش هزینه زنجیره تولید در عرصه سینما از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق شعار سال بود که معاونت وزارتخانه به صورت مختصر گزارشی به کمیسیون ارائه کردند.



نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست نمایندگان نقاط ضعف و قوت عملکرد وزارتخانه را در قالب راهکارهای اجرایی عنوان کردند  و مقرر شد این برنامه‌ها تکمیل شده و در هفته های آینده به کمیسیون ارائه شود./



پایان پیام 

  • کد خبر : 343872
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار