خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 17:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

برخی هنوز اهمیت دانشگاه‌‎های فرهنگیان و شهید رجایی را درک نکرده‌اند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه و برنامه هفتم باید به موضوع تربیت معلم توجه ویژه شود، گفت: برخی هنوز اهمیت دانشگاه‌‎های فرهنگیان و شهید رجایی را درک نکرده‌اند.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تأکید بر ضرورت تقویت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری حدود سه سال قبل بر اهمیت دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان تأکید داشته و اگر ما دنباله‌روی فرمایشات ایشان باشیم باید بر تقویت این دانشگاه‌های تربیت دبیر اهتمام بورزیم.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به این فرمایشات رهبری توجه ویژه نشد، چراکه اگر توجه می‌‎شد، امروز اوضاع آموزش و پرورش ما اینچنین نبود و با این حجم از کمبود معلم مواجه نبودیم.



وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دشمنان ما بهتر از ما اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک کرده‌اند، افزود: اگر معلم به صورت رفاقتی، قوم و خویشی یا سفارشی جذب شود، خروجی آن مشخص خواهد بود و وضعیت آموزش و پرورش در کشور را دچار اخلال خواهد کرد.



پاک فطرت با بیان اینکه معتقدم کار معلم به مراتب از استاد دانشگاه سخت‌تر است، گفت: شخصیت دانش‌آموز پیش از ورود به دانشگاه شکل می‌گیرد و باید در زمینه پرورش و تربیت دانش آموزان که به نظر می‌رسد خیلی جدی گرفته نمی‎‌شود، گام‌های جدی برداشت.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حمایت این کمیسیون از دانشگاه‌های فرهنگیان، تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل تدوین لایحه بودجه قرار داریم، باید توجه داشت که تحول در ساختار آموزش و پرورش لازم است و این تحول بدون اختصاص بودجه ایجاد نمی‌شود.



نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود، تا زمانی که این بودجه به حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا نکند، هر فردی وزیر آموزش و پرورش شود، در صورت بهترین عملکرد، شرایط را مثل امروز حفظ می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم