خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/03 - 10:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بخشی پور:

برخی رشته‌‎های فوق تخصصی پزشکی در انحصار قرار دارد

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه برخی رشته‌های فوق تخصصی پزشکی از نظر آموزشی در شرایط مناسبی نیستند، گفت: متأسفانه این رشته‌ها در حالت انحصار و تحت روش‌های قیم‌مآبانه قرار دارند.

مجتبی بخشی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی رشته‌های فوق تخصصی پزشکی از نظر آموزشی در شرایط مناسبی نیستند و در حالت انحصار و تحت روش‌های قیم‌مآبانه قرار دارند، عنوان کرد: آمار بالای انصراف از تحصیل پذیرفته شدگان این رشته‌ها در سال‌های قبل و نیز مشکل در فارغ التحصیل شدن دانشجویان، باعث شده تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها هر سال کمتر و کمتر شده و به حداقل ممکن برسد.



نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امتحانات برخی از این رشته‌ها بسیار مشکل برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته نیز اعتراضات شدیدی به نحوه برگزاری امتحانات از طرف دانشجویان انجام شده است.



وی اضافه کرد: در برخی از شاخه‌های پزشکی، انحصار طلبی‌ها و تمایل به ارجاع بیماران مناطق محروم به تهران نیز باعث بروز مشکلاتی شده است.



بخشی‌پور راه‌حل این مشکل و کمک به مناطق محروم را در گرو تصمیم‌گیری صحیح حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانست و گفت: باید در این خصوص هر چه زودتر چاره اندیشی شود لذا از وزیر بهداشت درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کند.



وی تصریح کرد: باید شرایط لازم برای درمان بیماران در مناطق محروم فراهم شود تا آنان مجبور نشوند به مرکز کشور مراجعه کنند و هزینه‌های کمتری متحمل شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره زحمات و تلاش‌های جامعه پزشکی و کادر درمان در ایام کرونا من جمله پزشکان و رزیدنت‌های داخلی، جراحی، جراحی کودکان و سایر رشته‌ها و کشیک‌های طاقت فرسای آنان، بیان کرد: این عزیزان همواره در کنار بیماران کرونایی بوده و هستند و به خوبی وظایف خود را انجام می‌‌دهند و باید به آنان توجه کافی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 327725
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار