خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 15:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی:

برترین اقدامات و عملکردهای بخش‌های مختلف مجلس در جشنواره شهید مدرس معرفی می‌شود

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، در تشریح اهداف و برنامه‌های جشنواره شهید مدرس گفت: جشنواره شهید مدرس در چهارمین دوره خود به دنبال آن است که بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مشخص و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و عموم مردم، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقدامات مجلس در زمینه قانون‌گذاری و نظارت را انتخاب و مورد تقدیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و رئیس جشنواره شهید مدرس به مناسبت آغاز فرآیند جشنواره در سال جاری و در تشریح اهداف و برنامه‌های جشنواره شهید مدرس عنوان داشت: مجلس یازدهم که توسط رهبر معظم انقلاب همواره با صفت «انقلابی» مزین شده است، از ابتدای دوره تا به امروز به دنبال حل مشکلات مردم و کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز کشورمان بوده است. در حدود ۳ سال گذشته اقدامات مهمی چه در زمینه قانون گذاری و چه در زمینه نظارت بر اجرای قوانین توسط مجلس و نمایندگان محترم انجام شده است که این اقدامات مورد ستایش از سوی رهبر انقلاب، مجلس یازدهم را نسبت به مجالس قبل متمایز می‌کند. جشنواره شهید مدرس در چهارمین دوره خود به دنبال آن است که بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مشخص و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و عموم مردم، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقدامات مجلس در زمینه قانون‌گذاری و نظارت را انتخاب و مورد تقدیر قرار دهد.



وی با بیان اینکه جشنواره شهید مدرس به دنبال معرفی برترین اقدامات و عملکردها در بخش‌های مختلف از جمله کمیسیون‌ها، واحدها و کارمندان است، افزود: معرفی کمیسیون‌ها، مدیران و کارمندان برتر مجلس شورای اسلامی علاوه بر ارتقا انگیزه و بهره‌وری بخش‌های مختلف مجلس، فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی جهت نیل به هدف متعالی مجلس تراز انقلاب اسلامی، که چشم انداز جشنواره شهید مدرس است را میسر می‌سازد.



رئیس جشنواره شهید مدرس با اشاره به اینکه حل مشکلات امروز کشور در سایه مردمی‌سازی حکمرانی و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های نخبگان و صاحب‌نظران در بخش‌های مختلف ممکن است عنوان داشت: دریافت، داوری و تقدیر از ایده‌ها و طرح‌های مردمی در زمینه قانون‌گذاری و نظارت و مبتنی بر 4 رویکرد تحولی هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمد سازی، بخش مهم دیگر جشنواره شهید مدرس در سال ۱۴۰۲ است. یقینا پیگیری این ایده‌ها و اجرایی‌سازی آنها کمک شایانی به ارتقا و بهبود عملکرد مجلس خواهد کرد.



گفتنی است؛ جشنواره شهید مدرس هر ساله در آذر ماه و به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس برگزار می‌‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369272
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار