خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 10:38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
واکنش راستینه به طرح لغو روادید یکطرفه با 50 کشور:

برای رفع مخاطرات برداشت روادید یکطرفه نیازمند پیوست فرهنگی هستیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برداشت روادید می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد، گفت: بی تردید اگر قرار باشد مخاطرات برداشتن روادید میان کشورها را مهار کنیم نیازمند یک پیوست و برنامه جامع فرهنگی هستیم.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد طرح لغو روادید یک طرفه با ۵۰ کشور، گفت: صنعت گردشگری در کل دنیا امروز به عنوان مهمترین اصل برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، مزید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ظرفیت و قابلیت بیش از اندازه دارد.



ایران با تمدنی غنی ظرفیت بی نظیری در گردشگری دارد



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات مهم اقتصادی و گردشگری، ادامه داد: صنعت گردشگری علاوه بر تاثیرات مثبت اقتصادی در خصوص ارتباط با جوامع دیگر هم می‌تواند نقش موثری داشته باشد. ایران با تمدنی غنی ظرفیت بی نظیری در راستای ارتباط گیری با ملت‌های مختلف دارد، این ظرفیت زمانی پررنگ می‌شود که ما بتوانیم ارتباط میان ملت‌ها را تسهیل داده و برای پایداری این ارتباط یک گام بلند و اثر بخش به واسطه بهره برداری از ظرفیت ایرانی و اسلامی برای کشورمان برداریم.



تمام کشورها متناسب با فرهنگ خود، کشورهایی را برای رونق توسعه صنعت گردشگری خود انتخاب می‌کنند، ضرورت توجه به توسعه و گسترش صنعت گردشگری میان کشورهای اسلامی از جمله مباحثی بود که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم با تاکید به نقش وجود روادید در توسعه گردشگری هر کشور، خاطرنشان کرد: تمام کشورها متناسب با فرهنگ خود، کشورهایی را برای رونق توسعه صنعت گردشگری خود انتخاب می‌کنند، ضرورت توجه به توسعه و گسترش صنعت گردشگری میان کشورهای اسلامی از جمله مباحثی بود که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، بسیاری از کشورهای جهان تمایل به توسعه گردشگری میان ایران اسلامی را دارند.



رواج روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود



راستینه با بیان اینکه تسهیل روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها می‌انجامد، اظهار داشت: توسعه میان کشورهای مسلمان می‌تواند گستره‌ایی از روابط تجاری و اقتصادی باشد و باعث تسهیل روابط ملت ها گردد؛ رواج روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود، ایران دارای تمدنی غنی در منطقه غرب آسیا است و این فرصتی برای آنها در جهت رونق ارتباطات با کشور ما خواهد بود، بر همین اساس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اگر بتواند با کشورهای هدف در حوزه تمدنی و تسهیل روابط از اصلاح و یا حذف روادید میان این کشورها اقدام کند بی تردید می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.



نیازمند یک پیوست و برنامه جامع فرهنگی هستیم



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برداشت روادید می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد، یادآور شد: بی تردید اگر قرار باشد مخاطرات برداشتن روادید میان کشورها را مهار کنیم نیازمند یک پیوست و برنامه جامع فرهنگی هستیم، برداشتن روادید اگر در کشورهای تمدنی و اولویت‌های جامعه هدف باشد کمترین مخاطرات را به همراه خواهد داشت، چرا که در حوزه تمدنی نزدیکترین و شبیه ترین مولفه‌ها همان گزینه‌های فرهنگی و اجتماعی است.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نداشتن مولفه‌های مشترک با کشورهای هدف منجر به مخاطراتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای گسترش روابط با کشورهایی که مشترکات کمتری داریم برای برداشتن روادید نیازمند برنامه ریزی و پیش بینی پیوست‌های بیشتری هستیم.



بیشتر بخوانید:





سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان یادآور شد: برداشتن روادید منجر به رونق سایر حوزه‌ها غیر از گردشگری میان کشورها می‌شود، کشور ما دارای ظرفیت بسیاری در سایر حوزه‌ها همچون گردشگری سلامت، زیارتی و علمی است و با توجه به پیشرفت‌های ایران می‌توانیم مرکز گردشگری در منطقه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 361079
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم