خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/10 - 15:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مولوی:

برای جبران کمبود معلم در مدارس از ظرفیت‌ قهرمانان ورزشی استفاده شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای جبران کمبود معلم در مدارس می‌‎توان از ظرفیت‌ قهرمانان ورزشی استفاده شود، گفت: این مهم نیاز به قانون ندارد و دولت می‌تواند نسبت به آن با توجه به مجوزهای صادر شده قبلی، اقدام کند.

محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود معلم ورزش در مدارس، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌‎توان در این حوزه به کار گرفت و نسبت به جبران کمبود معلم ورزش در مدارس اقدام کرد، استفاده از قهرمانان ورزشی است.



نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون قهرمانان ورزشی باید به استخدام دولت درآیند، افزود: یکی از بهترین محل‌هایی که می‌‎توان از ظرفیت این قهرمانان استفاده کرد، مدارس است.



وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس در حال حاضر با کمبود شدید معلم ورزش به ویژه در پایه ابتدایی مواجه است، می‌‎توان از مقام‌دارانی که در این زمینه تخصص داشته و با عشق و علاقه حاضر به استعدادیابی هستند، استفاده کرد.



مولوی اضافه کرد: در این زمینه نیازی به تصویب قانون جدید نیست، چرا که قانون استخدام قهرمانان موجود است و با یک هماهنگی بین دستگاهی در دو وزارتخانه ورزش و آموزش و پرورش این ایده را می‌توان عملیاتی کرد.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: چنانچه دولت در این زمینه منفعل عمل کند، با توجه به تدوین طرحی مبنی بر حمایت از ورزشکاران در مجلس، دولت و آموزش و پرورش را مکلف به جذب قهرمانان و مدال آوران خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351248
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار