خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/08 - 09:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ویس کرمی با اشاره به اینکه ورود نوجوانان به مسائل روز کشور یک فرصت است:

با کمک جوانان و نوجوانان گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه شور و شوق دوران نوجوانی و ورود آنها به مسائل روز یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود، گفت: تا زمانی که این گروه سنی به مسائل اصلی کشور واکنش نشان می‌دهند یعنی زنده و فعال هستند و نسبت به اتفاقات کشورشان امیدوارند و باید تلاش کنیم با کمک جوانان و نوجوانان گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ضمن تبریک روز نوجوانان به تمام فرزندان این سرزمین، گفت: نسل نوجوان و جوان یکی از اصلی ترین مولفه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همه جوامع به شمار می‌روند، این گروه از جامعه نقش حیاتی و موثری را در رشد و پیشرفت یک کشور ایفا می‌کنند؛ بی تردید نوجوانان جمعیتی از مدیران ارشد و میانی کشور خواهند بود و گام دوم انقلاب به واسطه این گروه برداشته خواهد شد.



نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: با تمام جذابیتی که دوران نوجوانی برای یک فرد دارد، سخت‌ترین مرحله زندگی اشخاص محسوب می‌شود، وزارتخانه آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در پرورش این گروه جمعیتی دارد در این بین مجلس نیز اهتمام ویژه‌ای در رفع نیازهای آموزش و پرورش دارد و همچنین چندین طرح‌ در قوه مقننه تصویب شده است که در نوبت صحن قرار دارد تا به مرحله اجرایی شدن برسد.



وظایف سختی بر دوش دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش است



وی ادامه داد: گذر عمر دانش آموزان و دانشجویان به عنوان نسل جوان و نوجوان در مدارس و دانشگاه‌ها، وظایف سختی را بر دوش دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم می‌گذارد، بر همین اساس مجلس همراه و همگام این دو وزارتخانه درصدد حل و به حداقل رساندن مشکلات این گروه سنی است. باید مشکلات و دغدغه‌های این گروه سنی به درستی شنیده شود، بسیاری از دغدغه‌های آنان اقتضای سن آنها را دارد و برآمده از هیجانات دوران نوجوانی است.



  ورود نوجوانان به مسائل روز یک فرصت برای کشور است



رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: شور و شوق دوران نوجوانی و ورود آنها به مسائل روز یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود زمانی باید نگران باشیم که نوجوانان و جوانان، نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت باشند، تا زمانی که این گروه سنی به مسائل اصلی کشور واکنش نشان می‌دهند یعنی زنده و فعال هستند و نسبت به اتفاقات کشورشان امیدوارند. باید تلاش کنیم با کمک جوانان و نوجوانان گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم.



قوانینی که در ارتباط با نوجوانان است



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در مجلس مباحث اصلاح نظام روانشناسی کشور، مدیریت و قانونمندی فضای مجازی، رتبه بندی معلمان در جهت پرورش نیروی فعال و کارآمد برای کشور، ساماندهی مدارس غیر انتفاعی و … به صورت طرح و قانون، مد نظر قرار داد که تمام این قوانین به نوعی در ارتباط مستقیم با زندگی نوجوانان است.



وی با اشاره به نقش تشکل‌های فعال دانش آموزی که از ابتدای انقلاب شکل گرفت، یادآور شد: انجمن‌های فعال دانش آموزی از جمله تشکل‌ها فعال دانش آموزی هستند که نقش بی بدیلی در حل مشکلات نوجوانان و دانش آموزان دارند، همچنین به واسطه آنها می‌توانیم یک نسل پرنشاط و امیدوار در آینده داشته باشیم.



استعدادیابی درستی در مورد دانش آموزان صورت پذیرد



ویس کرمی با انتقاد از عدم استعداد یابی دانش آموزان در مدارس، تاکید کرد: زمانیکه استعدادیابی دانش آموزان به درستی انجام پذیرد بی تردید شاهد رشد و ترقی کشور خواهیم بودیم، گاهی شاهد نخبگانی هستیم که از رشته تحصیلی خود راضی نیستند که نشات گرفته از عدم استعدادیابی در وجود دانش آموزان در مدارس است.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سرلوحه تمام امور است و برای اینکه به برترین تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم باید بسترسازی مناسب صورت گیرد، آموزش و پرورش باید برنامه بلند مدت و کوتاه مدت و حتی میان مدت برای خود در نظر بگیرد به گونه‌ای که در طی مدت زمان تعیین شده به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند./



 پایان پیام



 

  • کد خبر : 351007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار