خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/27 - 12:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی:

با توجه به شدت‌گیری امیکرون آموزش و پرورش از تصمیمات شتاب زده پرهیز کند

رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره شدت گیری بیماری کرونا و تصمیم آموزش و پرورش به تداوم تحصیل حضوری دانش آموزان در مدارس گفت: سلامت دانش آموزان نباید دستخوش تصمیمات سلیقه‌ای مسئولان باشد.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شدت گیری بیماری کرونا و تصمیم آموزش و پرورش به تداوم تحصیل حضوری دانش آموزان در مدارس گفت: از آنجایی که سلامتی آحاد جامعه از جمله دانش آموزان به تمام امور ارجحیت دارد،  به همین جهت طی دو سال اخیر شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی مدارس به دلیل شرایط ناخوشایند کرونا بودیم. 



کلاس‌های غیر حضوری جایگزین خوبی برای کلاس‌های حضوری نیستند



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: کلاس‌های غیرحضوری هیچ زمانی جایگزین شایسته‌ای برای کلاس‌های حضوری نمی‌شود، زیرا کنش متقابل معلم با دانش آموزان در فضای حقیقی شکل می‌گیرد این موضوع در طی دو سال اخیر به اثبات رسیده است. در جلسات شورای عالی آموزش وپرورش هم تاکید ویژه‌ای به لزوم برنامه ریزی دوران پسا کرونا شده است تا اختلالی در آموزش و پرورش دانش آموزان ایجاد نشود، البته این دو سال یک فرصت مناسبی را به وجود آورده تا فرایند آموزشی کشور با شرایط ایجاد شده به نوعی متناسب سازی شود.



هشدار به شدت انتشار امیکرون در کشور



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: بازگشایی مدارس بر اساس رنگ بندی شهرها و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در طی ماه اخیر صورت پذیرفت، اما در حال حاضر سویه امیکرون به سرعت در حال انتشار است و آموزش و پرورش در راستای تداوم کلاس‌های حضوری باید برابر تصمیمات این ستاد  حرکت نموده و از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کند.



اسماعیلی با تاکید دوباره به حفظ سلامتی دانش آموزان، گفت: سلامت دانش آموزان نباید دستخوش تصمیمات سلیقه‌ای مسئولان باشد، اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا شرایط را به گونه‌ای تشخیص داد که در طی چند روز آینده فراگیری بیماری کرونا بیشتر خود را نشان داد، سریعا آموزش و پرورش مدارس را از حالت حضوری به غیرحضوری و یا با فعالیت حضوری محدود تغییر داده و کارسازی اقتضایی در نظر بگیرد. 



بیشتربخوانید:





رئیس کمیته آموزش وپرورش کمیسیون اموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برابر گزارش‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان می‌دهند، حدود ۹۰ درصد مبتلایان به سویه امیکرون دز سوم واکسن بیماری کرونا را تزریق نکرده‌اند، بنابراین برای ایمنی بیشتر جامعه ضمن تاکید به تکمیل واکسیناسیون عمومی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، استفاده مداوم از ماسک را در مجامع عمومی به ویژه در محیط مدارس توصیه می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 337184
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار