خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 14:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نشست هم اندیشی "بررسی الزامات تقنینی پیوست فرهنگی" در قم؛

باید میان پرچمداران فرهنگ و مجریان آن یک پل ارتباطی برقرار شود

نشست هم اندیشی "بررسی الزامات تقنینی پیوست فرهنگی" از طرف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و با حضور رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم نیک منش عضو شورای عالی مرکز راهبری مطالعات اسلامی حوزه علمیه ، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی و مجید کافی عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ارائه نظرات و دیدگاه خود پیرامون پیوست فرهنگی، بایدها و نبایدها و الزامات قانونی آن پرداختند. نظرات ارایه شده در این نشست مورد نقد وبررسی قرارگرفت وبه ابهامات و پرسش ها پاسخ داده شد. 



حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به خاطر برگزاری این نشست علمی و تخصصی تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست های تخصصی توسط مرکز ادامه پیدا کند.



غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز طی سخنانی بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس پیوست فرهنگی برای قوانین را در اولویت کاری خود قرار داده و تاکنون حدود 15 جلسه حول محور این موضوع در کمیسیون برگزار شد.



وی ادامه داد: در ارتباط با پیوست فرهنگی، سوال هایی مطرح است که باید به آنها پاسخ داد، از جمله اینکه مصداق پیوست فرهنگی برای هر سازمان متناسب با طرح و لوایح چیست؟ مثلا ما در حوزه عمران، مسکن، پول و بانکداری و... چه پیوست های فرهنگی باید داشته باشیم.



منتظری با اشاره به اهمیت آموزش گفت: باید به مراکزی که قرار است طرح و لوایح سازمان آنها به قانون تبدیل شود، به صورت مستقیم و غیرمستقم در مورد پیوست فرهنگی آموزش داده شود.



نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: نشست بررسی الزامات تقنینی پیوست فرهنگی" توسط مرکز تحقیقات اسلامی مجلس قم می تواند سرآغاز یک تحول جدی در این موضوع باشد و این نشست سرآغاز خوبی برای کمیسیون و نقشه راهی برای برنامه های بعدی است.



منتظری با بیان اینکه در زمینه پیوست ها، نیاز به مبنا داریم، گفت: برای اینکه بسته فرهنگی به تکیه گاه مطمئنی برای ما قرار بگیرد از یک سو، نیاز به مبنا داریم و از سوی دیگر، باید میان پرچمداران فرهنگ و مجریان یک پل ارتباطی پیرامون مصادیق پیوست فرهنگی برقرار شود.



در ادامه این نشست مجید کافی عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: همانگونه که در جامعه در همه رفتارها و کردارهای ما، فرهنگ اشراب شده است، باید روح فرهنگ در کالبد جامعه دمیده شود و نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه نباشیم.



حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز بیان داشت: پیوست فرهنگی قوانین باید سنخ آن مشخص باشد تا باعث ایجاد تعارض نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 330291
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار