خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/23 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جلالی در بازدید از نمایشگاه «آل علی (ع)»:

باید از زبان هنر برای بیان معارف دینی و تاریخ اسلامی استفاده کنیم/ تدوین سندی برای حمایت از این هنرمندان در دستور کار کمیسیون فرهنگی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم رفسنجان و انار از نمایشگاه آل علی (ع) در فرهنگسرای نیاوران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه آل علی (ع) در ایام فاطمیه که در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است، اظهار کرد: به تصویر کشیدن تاریخ اهل بیت(ع) نیاز به ظرافت و زیبایی خاصی دارد، حادثه عاشورا می تواند آثار بسیار با برکتی داشته باشد، که امروز این عظمت در قالب هنر به تصویر کشیده شده است.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بیان کرد: عاشورا علاوه بر اینکه یک روی آن با ظلم توأم است، روی دیگر آن، همه زیبایی و هنرمندانه است؛ زمانی که ایثار و شهادت دیده می شود، آب و طفل 6 ماهه، وفاداری و .. این‌ها زیبایی‌های کربلاست.











بازدید جلالی از نمایشگاه


 



وی ابراز کرد: زبان هنر در عمق جان و تک تک سلول‌های بدن انسان نفوذ می‌کند، کاری که زیبایی هنر می‌کند در گفتار و نوشتار نمی گنجد و این نمایشگاه برای ما الگویی است که از زبان هنر در بیان معارف و تاریخ اسلامی و فرهنگ دینی استفاده کرده است.



دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه هنر را شناسایی و زمینه فعالسازی آن را فراهم و از آن حمایت خواهد شد و سندی جهت حمایت از این هنرمندان تدوین می شود که بدون دغدغه بتوانند معارف و فرهنگ را به تصویر بکشند، در همین راستا یک زمان اختصاص خواهد یافت که صحبت ها و دغدغه های هنرمندان در کمیسیون شنیده شود و بر اساس آن حمایت و سیاست گذاری صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312033
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار