خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/10 - 11:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
امروز صبح انجام شد؛

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی از شرکت کلرپارس تبریز

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت کلرپارس تبریز نشستی با مسئولان این مجموعه به منظور بررسی عملکرد و مشکلات موجود در آن برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس امروز (پنجشنبه، 10 آذرماه) ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت کلرپارس تبریز نشستی با مسئولان این مجموعه موفق در استان آذربایجان شرقی به منظور بررسی عملکرد و مشکلات موجود در آن برگزار کردند.



شرکت کلرپارس تبریز که در سال 1366 با سرمایه گذاری ده میلیارد ریال با همکاری وزارت نیرو و سازمان تامین اجتماعی تاسیس شده و در سال 1377 به بهره برداری رسیده است امروز به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کلرآلکالی و مشتقات آن و اولین تولیدکننده آب اکسیژنه در کشور شناخته می شود که 30 درصد از محصولات خود را به 20 کشور جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادر می کند.



عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع بندی نشست با مسئولان این شرکت و بازدیدی که از بخش های مختلف این مجموعه داشته اند، افزود: ما با هدف بررسی مسائل حوزه کار و کارگری و مجموعه شرکت های تحت مدیریت شستا از این مجموعه ها بازدید می کنیم تا نظام مسائلی که استخراج می کنیم را مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهیم ضمن اینکه روز شنبه در نشستی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم این مسائل را مورد بررسی قرار داده، سپس در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با حضور نمایندگان استان آذربایجان شرقی پیگیری خواهیم کرد.



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف از این بازدیدها این است که هم مسائل را به درستی بشناسیم و هم با ظرفیت ها آشنا شویم تا بتوانیم در جهت احیای ظرفیت های نیمه فعال و قابلیت هایی که وجود دارد در جهت حمایت از آن ها گام برداریم.



وی تصریح کرد: براساس گزارش هایی که دریافت کرده ایم مجموعه کلرپارس یکی از مجموعه های موفقی است که در جهت توسعه حرکت رو به جلویی داشته است بنابراین با توجه به ضرورت توسعه ناظر بر ظرفیتی که در این شرکت وجود دارد و با توجه به مستهلک بودن ماشین آلات آن می طلبد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هم این بخش را به روزرسانی کند و هم توسعه خطوط را در نظر داشته باشد که ما را از وابستگی نجات دهد کما اینکه تولید حدود 40 تن آب اکسیژنه در این مجموعه ایجاب می کند طرح پیشنهادی مدیران عامل این شرکت مبنی بر راه اندازی خط تولید 60 تنی که ما را به تامین نیاز کشور نزدیک می کند مورد توجه قرار گیرد.



وی افزود: هم اکنون شرکت حدود یک سوم نیاز کشور را تامین می کند بنابراین از طریق تعامل با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی می‌توانیم با راه اندازی این خط تولید از ارزبری از کشور جلوگیری کرده و هم ارزش افزوده ایجاد کنیم که توجیه اقتصادی دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: بی تردید راه اندازی این خط تولید نیازمند تامین زیرساخت های لازم است که در این مجموعه فراهم شده است و قطعا تحقق این مهم برای شستا نیز صرفه اقتصادی به همراه دارد.



گودرزی تاکید کرد: امیدواریم مجموعه این نشست ها و هم اندیشی ها باعث تسریع و تسهیل در رفع مشکلات مردم شده و به افزایش رضایتمندی آن ها که شایسته خدمت هستند منتهی شود.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: پیشنهادمان این است که این موضوع هم در نشست کمیسیون اجتماعی با حضور مدیرعامل شستا و هم در نشست روز شنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد، از سوی دیگر ناپایداری در صدور احکام هیات مدیره این مجموعه ها و متولیان امر از دیگر موضوعاتی است که در نشست روز شنبه تصویب خواهیم کرد تا در اسرع وقت این مشکل هم مرتفع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 352963
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار