خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/22 - 15:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی خواه با اشاره به تشکیل نشست شورای نظارت بر مدارس غیردولتی :

اکثر مدارس غیردولتی تهران زیان ده هستند

نماینده مردم مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه ۲۱ درصد مدارس استان غیردولتی هستند اما تنها 9.8 درصد کل دانش آموزان را پذیرش کرده اند، گفت: معنای ساده این موضوع کلاس های با تراکم پایین و زیان‌ده بودن تعداد قابل توجهی از این مدارس است.

سیدعلی یزدی‌خواه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اولین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۱ که با حضور اعضای شورا و مدیرکل جدید برگزار شد گفت: در این نسشت به عنوان نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی حضور داشته و خواستار حمایت جدی تر مسئولان از این مدارس شدم.



نماینده مردم نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاخص‌‎های آماری در شهرستان های تهران ترجمه معناداری دارد. در حالیکه ۲۱ درصد مدارس استان غیردولتی هستند اما تنها 9.8 درصد کل دانش آموزان را پذیرش کرده اند و معنای ساده این موضوع کلاس هایی با تراکم پایین و زیان‌ده بودن تعداد قابل توجهی از این مدارس است. 



وی ادامه داد: در جریان کرونا مدارس غیر دولتی معدل عملکرد بهتری در حوزه آموزش داشته‌اند. با توجه به فقر حرکتی دانش آموزان در ایام کرونا و کم توجهی به مباحث فرهنگی، باید برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در ادامه سال و تابستان جاری داشته باشیم.



وی یادآور شد: در طول 4 دهه فعالیت مدارس غیردولتی، طرح‌های آموزش و پرورشی عمدتاً از این مدارس آغاز شد، معلم راهنما، مشاور پایه، معاونان تخصصی مدارس، اردوهای علمی و جمع بندی، اردوهای جهادی و فرهنگی و ... اول در این مدارس و بعد در سایر مدارس عملیاتی شد.



یزدی‌خواه ضمن انتقاد از برخوردهای دوگانه سازمان نوسازی به مدارس دولتی و غیردولتی در موضوعات ظرفیت و استحکام فنی، خواستار کمک آموزش و پرورش در موضوعات جذب نیروهای مجرب مدارس غیر دولتی، برای مدارس دولتی شدند.



وی لزوم ارتقای کیفیت مدارس غیر دولتی را نیز تاکید و خواستار اختصاص‌ اعتبار برای تقویت این حرکت توسط صندوق توسعه استان شد.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: قوت و توان مشهود کارشناسی بخش مراکز و مدارس غیر دولتی شهرستانهای تهران نسبت به سایر استان‌ها قابل تقدیر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 340012
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار