خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/05 - 11:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
محمدبیگی:

اهتزار بیرق امام حسین(ع) در ایران و کل جهان/ مسئولان اعتقادات دینی مردم را به واسطه کم کاری خود از بین نبرند

نماینده مردم آبیک، قزوین و البرز در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه از نهضت عاشورا می توان در مباحث مدیریتی و اداره جامعه نیز الگوبرداری کرد، گفت: مسئولان امروز در هر جایگاهی اگر نمی‌توانند به مردم حسینی این سرزمین خدمت کنند از سمت خود کناره گیری نمایند تا اعتقادات مردم به واسطه عدم شایستگی آنها از بین نرود.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی وحدت آفرینی را جزو مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت:  بیرقی که در ایران و کل جهان به نام حسین(ع) بلند شده و به اهتزاز درآمده است، هیچ دوره ای بر زمین گذاشته نمی‌شود، این ماهیت خون سیدالشهدا است که امروز بعد از میلیون‌ها سال هنوز در خروش است خونی که به ناحق ریخته شود همیشه در طول تاریخ می‌جوشد.



دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه قریب به ۱۴ قرن مراسم عزاداری عبدالله الحسین (ع) به هر زبانی در هر گوشه ایران زمین و دنیا برگزار می‌شود، افزود: قیام امام حسین(ع) به نوعی وحدت آفرینی را در بین مردم ایران و آزادگان جهان رواج داده است، امروز در سراسر جهان شاهد عزاداری از هر قوم و نژادی هستیم؛ از ترک و عرب گرفته تا سایر زبان‌ها همه زیر بیرق امام شیعیان جمع می‌شوند تا برای مظلومیت و در عین حال آزادگی این مقام معصوم عزاداری می‌کنند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور وهب نصرانی، بنی‌هاشم و حرّ بن یزید ریاحی، حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و…. در قیام امام حسین(ع) به نوعی وحدت یکپارچگی در برابر ظلم و ستم را نشان می‌دهد، امروز مکتب اباعبدالله الحسین (ع) برای همه ادیان الهی شناخته شده است، نیاز به گفتن نیست آنچه به واسطه حسین در روز عاشورا به نمایش گذاشته شده است.چرا که هر آزاده ای باتفکر به این واقعه درس‌ها و عبرت های بسیاری را می‌آموزد.



دبیر فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکتب آزادی امام حسین(ع)، اظهار کرد: وحدت ایرانیان از هر قوم، نژاد و اقلیتی را می‌توان در روز نهم و دهم محرم الحرام وضوح دید، در زیر پرچم امام حسین(ع) فاصله های بین نسلی برداشته می‌شود و از هر گروه وصنفی همه حضور دارند.



محمدبیگی با تاکید بر اینکه واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نه تنها برای جامعه و مردم یک الگو بود، بلکه الگویی برای دولتمردان است، گفت: امام برای ایستادگی در برابر ظلم قیام کرد، از نهضت عاشورا می‌توان در مباحث مدیریتی و اداره جامعه نیز الگوبرداری کرد به فرض مثال برخورد امام با «عبیدالله بن حر جعفی» از سرشناسان کوفه و دعوت از او برای همراهی در حماسه عاشورا و پاسخ منفی او به یاری امام؛ عبیدالله بن حر جعفی در برابر دعوت امام عنوان می‌کنند من از نظر مالی شما را یاری می کنم (دادن اسب تندرو و شمشیر)امام در این شرایط به عبیدالله می‌گوید برای شمشیر واسب به سوی تو نیامده ایم؛ ما یاری کردن شخص تو را می‌خواهیم اگر تو جان خود را از ما دریغ می‌داری ما نیازی به مال شما نداریم، مردم این سرزمین همه جور پای آرمان‌های امام و انقلاب بودند و لذا انتظار می‌رود مسئولان همه گونه آنها را حمایت کنند و به مردم خدمت نمایند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: مکتب‌های توحیدی کارگزاران امین و جان برکف می‌خواهند، در این مکتب انسان‌های ترسو ضعیف النفس و ضعیف الایمان،هرگز جای نداشته و نمی‌توانند دین حق را یاری کنند و از ارزش‌های الهی پاسداری نمایند، امروز منحرفان سیاسی که استقلال فکری، سیاسی و اقتصادی ندارند و به جریان‌های منحط غربی وابسته‌اند و نمی‌توانند تا پایان مقاومت کنند، لیاقت مسئولیت در این نظام را ندارند.  امروز دولت کارهای بزرگ و اساسی را دنبال می‌کند که همه باید کمک کنند تا موفق شود. در مسیر حل معضلات مردم قرار داریم و پیروزی زمانی حاصل می‌شود که مردم مشکلاتشان کاهش یابد. برخی از مسئولان اگر در هر جایگاهی نمی‌توانند به ملت امام حسینی این سرزمین خدمت کنند از سمت خود کناره گیری نمایند تا اعتقادات مردم به واسطه عدم شایستگی آنها از بین نرود./



پایان پیام

  • کد خبر : 365745
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار