خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/14 - 16:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

انتقاد عضو هیأت رئیسه مجلس از پرداخت حقوق‌های نامتعارف به معلمان غیرانتفاعی

عضو هیأت رئیسه مجلس نسبت به پرداخت حقوق‌های نامتعارف زیر 500 هزار تومان به معلمان مدارس غیرانتفاعی انتقاد کرد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا بیان اینکه مدارس غیرانتفاعی که مبالغ هنگفتی را از خانواده‌ها دریافت می کنند باید بهترین خدمات را به دانش آموز و معلم ارائه کنند، عنوان کرد: متأسفانه نظارت دقیقی بر نحوه عملکرد مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد.



حداقل‌های قانون کار برای معلمان مدارس غیرانتفاعی رعایت نمی‌شود



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حداقل حق و حقوق‌های قید شده در قانون کار از جمله حق بیمه، دریافت حداقل حقوق بر اساس قانون کار باید برای معلمان غیرانتفاعی اجرایی شود ولی گزارش‌ها و مراجعات مردمی حاکی از عدم رعایت قانون در مدارس غیرانتفاعی دارد.



وی با بیان اینکه اکثر معلمانی که در مدارس غیرانتفاعی تدریس می‌‎کنند، گله‌مند هستند؛ ادامه داد: در چنین شرایطی قطعا کارایی مد نظری که از معلم انتظار هست در مدارس پیاده نخواهد شد.



ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دستور کار مجلس یازدهم 



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قطعا مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در طرح ساماندهی معلمان بلاتکلیف به ساماندهی معلمان مدارس غیرانتفاعی نیز می‌پردازد، افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های مجلس که در آینده‌ای نزدیک به آن ورود خواهیم کرد، موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 313272
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار