خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/15 - 14:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد

انتقاد از نگاه تاجر مآبانه در وزارت آموزش و پرورش

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش 20 سال بعد نتیجه می‌دهد، گفت: متأسفانه نگاه به مسئولان به آموزش و پرورش تاجر مابانه است.

حسین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی توجهی دولت به حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: بر خلاف سایر کشورها که پایه اصلی توسعه کشور را آموزش و پرورش می‌دانند، پس از انقلاب اسلامی، دولت‌ها همواره با وجود شعارهای خوبی که درباره آموزش و پرورش سر می‌دادند اما هرگز توجهات لازم به این حوزه را نداشتند.



نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کلید حل مشکلات کشور از دروازه آموزش و پرورش می‌گذرد، افزود: متأسفانه امروز در آموزش و پرورش  24 نوع مدرسه وجود دارد و اصل 30 قانون اساسی درباره رایگان بودن آموزش تا پایان دوره متوسطه زیر سئوال رفته است.



بیشتر بخوانید:





وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود دست یابد بودجه آموزش و پرورش باید در صدر وزارتخانه‌ها قرار گیرد، در حالیکه آموزش و پرورش سیزدهیمن وزارتخانه به لحاظ اعتباری است.



مقصودی اضافه کرد: متأسفانه ما نگاهی تاجرمابانه به آموزش و پرورش داریم و این نگاه به حوزه علم و آموزش به هیچ عنوان درست نیست.



وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش 20 سال بعد نتیجه می‌دهد، افزود: متأسفانه امروز وضعیت در آموزش و پرورش به گونه‌ای است که اگر یک معلم دو یا سه شغله نباشد توان پرداخت اجاره بها را هم ندارد.



عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات آموزش و پرورش اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295121
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار