خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/11 - 10:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس فراکسیون ورزش مجلس:

اظهارات حسن عباسی نظر شخصی بوده و دیدگاه نظام و مسئولان نیست

رئیس فراکسیون ورزش مجلس، اظهارات حسن عباسی را خلاف منافع ملی و آرامش جامعه دانست و تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی عرض می‌کنم که اظهارات آقای عباسی نظر شخصی ایشان بوده و دیدگاه نظام و مسئولان نیست.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  عنوان کرد: پس از ماجرای فوت مرحومه مهسا امینی و سوءاستفاده دشمنان ملت ایران از اعتراضات مردمی در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز دارد، شاهد برخی اظهارنظرهای ناصواب از سوی برخی افراد صاحب تریبون هستیم که به وحدت و آرامش جامعه لطمه وارد می‌کند.



نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: اظهارات آقای حسن عباسی در مورد فوتبال و فوتبالیست‌ها در روزهای اخیر واکنش‌هایی را در جامعه در پی داشته است.



وی ادامه داد: با همه احترامی که برای وی قائلم باید بگویم که اینگونه سخنان در جهت منافع ملی و آرامش جامعه نیست. فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی در کشور همواره مورد توجه و حمایت نظام بوده و مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مختلف به ویژه هنگام پیروزی‌ها و تلاش‌های اعضای تیم ملی فوتبال، با پیام‌های محبت آمیز و دلگرم کننده خود از فوتبالیست‌ها تقدیر و تشکر کرده‌اند. فوتبالیست‌ها فرزندان رشید این ملت هستند که در عرصه‌های جهانی افتخارات بزرگی برای ملت به ارمغان آورده‌اند.



فروردین تصریح کرد: خانواده بزرگ فوتبال در عرصه جهاد و شهادت، فرهنگ ایثارگری و دفاع از آرمان‌ها و ارزشهای اسلام و نظام اسلامی نیز حرکت‌های قابل تقدیری انجام داده است، به طوریکه بر اساس آمارهای بانک اطلاعاتی شهدای فوتبال، نام 2500 شهید سرافراز بر تارک این جامعه می‌درخشد.



این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در میان این شهیدان پرافتخار بازیکنانی هستند که سابقه فعالیت در تیم ملی و تیم‌های مطرح باشگاهی را در کارنامه خود دارند، شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی بود که در زمان شهادت لباس ورزشی بر تن داشت. شهید محمدتقی رضوی فوتبالیستی بود که حاضر نشد در زمان طاغوت در مراسم تقدیر از فوتبالیست‌ها با رضا پهلوی ولیعهد شاه مخلوع دست بدهد. او بعدها در منطقه عملیاتی کربلای 10 به شهادت رسید.



وی افزود: همچنین 10 شهید مظلوم فوتبالیست شهر چوار استان ایلام که نماد مظلومیت و حقانیت ملت ایران در دفاع مقدس شدند از دیگر افتخارات این حوزه هستند.علاوه بر شهدای پرافتخار، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان زیادی از خانواده فوتبال در راه ارزش‌های آرمان‌های انقلاب فداکاری کرده‍‌اند. کمک به مستمندان و آسیب دیدگان از بلایای طبیعی از اقدامات دیگری است که در مواقع نیاز از طرف جامعه فوتبال به جامعه ارائه شده است.



رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: اگر نقایص و مشکلاتی در جامعه فوتبال وجود دارد باید با سعه صدر و کار فرهنگی به دنبال اصلاح آن باشیم، قضاوت مطلق در مورد یک قشر و همه را تخطئه کردن منصفانه نیست. بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی عرض می‌کنم که اظهارات آقای عباسی نظر شخصی ایشان بوده و دیدگاه نظام اسلامی و مسئولان آن نیست/.



پایان پیام

  • کد خبر : 349570
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار