خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/14 - 13:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی خواه با برشمردن دلایل نارضایتی جامعه فرهنگیان کشور:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با جدیت پیگیری می‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از قرار گیری طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار صحن مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به نارضایتی‌ فراوان جامعه فرهنگیان کشور این طرح استیضاح که دارای 11 محور بوده را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با برشمردن نارضایتی‌های متعدد جامعه فرهنگیان کشور نسبت به مسائل مختلف به ویژه نحوه اجرای رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: پس از 11 سال معطلی به همت مجلس یازدهم و همیاری دولت، قانون مهم رتبه بندی معلمان تصویب و به مرحله اجرا رسید اما نارضایتی‌های شدیدی نسبت به نحوه اجرای آن وجود دارد که کام معلمان را تلخ کرده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی موجود، بیش از 35 درصد معلمان به صورت مکتوب و سیستمی اعتراض خود را نسبت به نحوه رتبه بندی خود ثبت کرده‌اند و این آمار جدای از آمار معلمانی است که به صورت شفاهی به این موضوع معترض هستند.



وی افزود: در شرایطی که یک سوم معلمان که جمعیتی حدود 300 هزار نفر را شامل می‌‎شوند، نسبت به نحوه اجرای رتبه بندی خود معترض هستند، ساز و کار دقیقی برای بیان این اعتراض و چگونگی رسیدگی به آن وجود ندارد.



یزدی خواه ادامه داد: از سوی دیگر، پرداخت دیرهنگام و ناقص حقوق اسفندماه معلمان، نگرانی‌ها را در خصوص نحوه اداره آموزش و پرورش افزایش داد و این نابه سامانی‌ها موجب شده تا نمایندگان به مطالبه عمومی تغییر در مدیریت آموزش و پرورش به صورت جدی ورود کنند.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری اینکه وظیفه ما این است که به مطالبات جامعه فرهنگیان توجه داشته باشیم، افزود: بنابراین طرح استیضاحی که در 11 محور در تاریخ 9 بهمن ماه 1401 در سامانه قوانین مجلس بارگذاری شده را در دستور کار قرار خواهیم داد و با جدیت پیگیری خواهیم کرد. این استیضاح در حال حاضر امضاهای لازم را داشته و با شرایط ایجاد شده انتظار می‌رود نمایندگان بیشتری آن را امضا کنند.



وی اضافه کرد: در روز سه شنبه نظارتی مجلس نیز انتظار داریم در صحن علنی مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشند که چرا با نجابت و عزت و آبروی معلمان بازی شده است. به نوبه خودم به عنوان یک فرهنگی باید از جامعه بزرگ معلمان کشور بابت این نابه سامانی‌ها عذرخواهی کنم و امیدوارم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359329
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم