خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/18 - 17:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
چنارانی:

استنکاف سازمان سنجش از اجرای صحیح استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس از استنکاف سازمان سنجش نسبت به اجرای صحیح استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات آزمون های سراسری انتقاد کرد.

هاجر چنارانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت برخی دانشجویان گروه علوم پزشکی که سازمان سنجش آنها را وادار به شرکت مجدد در کنکور کرده است، گفت: سال ها قبل تعدادی از دانشجویان پزشکی در دانشگاه پذیرفته شدند و بیش از یک ترم از تحصیلاتشان را سپری کردند اما سازمان سنجش به دلیل برخی شبهات از جمله تقلب از آنها خواست که مجددا آزمون بدهند.



وی افزود: هزار و 36 نفر از داوطبان که از ورود آنها به دانشگاه جلوگیری شده بود به یکباره مجددا به دانشگاه ها برگشتند و از تحصیل برخی دیگر ممانعت شد در حالی که هیچ کدام از مسئولان سازمان سنجش، سند و مدرکی دال بر تقلب این دانشجویان نداشتند.



نماینده مردم فیرزوه و نیشابور در مجلس یازدهم ادامه داد: جای تعجب است چگونه تعدادی از این دانشجویان به تحصیل برگشتند و از تحصیل عده ای دیگر جلوگیری می شود.



چنارانی یادآور شد: کمیسیون اصل نود با توجه به شکایات این دانشجویان به موضوع ورود و استفساریه‌ای را ارائه کرد اما سازمان سنجش علیرغم تایید توسط شورای نگهبان از اجرای استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات در آزمون‌های سراسری استنکاف  و همچنین از ادامه تحصیل دانشجویان مذکور جلوگیری می‌کند این در حالی است که در استفساریه مورد اشاره داوطلب و دانشجو از یک دیگر مجزا شده اند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در این رابطه سوالی را از وزیر علوم مطرح و وزیر توضیحاتی را ارائه کرد اما قانع نشدم و برای پیگیری موضوع 10 روز مهلت دادم اما بیش از 20 روز از مهلت مذکور گذشته و کمیسیون آموزش دامنه سوال را منطقه ای تشخیص و برای بررسی به صحن علنی ارجاع داد در حالی که بیش از 130 نماینده به استفساریه مذکور رای مثبت دادند و دانشجویان بیش از 11 استان درگیر موضوع هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351811
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار