خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 15:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسحاقی:

استفاده از مدیران کاروان‌های حج تمتع چرخشی شود/ انتخاب روحانیون جوان برای مدیریت کاروان‌های حج

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس خواستار بهره مندی از ظرفیت روحانیون فرهیخته و علمای جوان در مدیریت کاروان‌‎های حج تمتع شد و گفت: این مسئله موجب بهره مندی از علم این جوانان عالم خواهد شد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با برشمردن اهمیت فریضه حج، عنوان کرد: مناسک حج که تبیین‌گر دین اسلام بوده و ما در این مراسم شاهد برائت از مشرکین هستیم؛ در این مراسم تأکید می‌‎شود که شیطان و هرگونه فساد باید مبرا شویم لذا در جریان برگزاری مراسم حج و فرآیند اعزام نیز این رویکرد باید وجود داشته باشد.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه در این فرآیند یک تصمیم گیری از گذشته پایه گذاری شده که این رویه تا به امروز نیز ادامه داشته و هیچکس نسبت به اصلاح آن اقدامی نکرده است، افزود: این رویه به اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم نیز لطمه می‌زند و آن این است که همواره افراد عزیز و فرهیخته‌‎ای به عنوان روحانی و مدیر کاروان انتخاب می‌‎شوند که سال‌ها در این زمینه سابقه داشتند ولی نسبت به اعزام روحانیون جوان از منزلت علمی دارند، اقدامی نمی‌‎شود.



وی با تأکید بر اینکه این ظرفیت باید برای روحانیون جوان نیز وجود داشته باشد، اضافه کرد: چرا تصمیم‌گیری ما باید به نحوی باشد که روحانیون عزیز و فرهیخته با سابقه یک سال در میان به صورت مکرر در حج تمتع شرکت کند ولی سایر علما و فرهیختگان در دوران جوانی از این فیض محروم بمانند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار کرد: از علما و فقهای حوزه علمیه نیز درخواست داریم نسبت به این مهم توجه داشته باشند و درباره این تصمیم گیری واکنش داشته باشند.



اسحاقی یادآور شد: از سوی دیگر مدیران کاروان نیز می‌‎توانند از کارگزاران و نیروهای خدماتی کمک بگیرند و اگر این چرخش تحقق پیدا کند، افراد بیشتری می‌توانند از فیض خدمت رسانی به زائران خانه خدا بهره مند شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 363419
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار