خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/19 - 12:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس:

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سطح حکمرانی در مجلس از وظایف خانه خلاق و مرکز نوآوری است

یکی از کارکردهای اصلی  مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سطح حکمرانی در مجلس و ارتقای سطح کارشناسی در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

بابک حمیدیا رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاق مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره برگزاری رویداد پارلمان دانشجویی گفت:  باید پذیرفت که  اظهارنظرهای کارشناسی تا زمانی که به مرحله اجرا برسند نیازمند این می‌باشند تا اصطلاحا چکش‌کاری بشوند و این یکی از وظایف اصلی نهادهای حکمرانی است.



وی افزود: در پارلمان دانشجویی هدف ما این است که با هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانشجویان، مسائل را سیاست‌ورزی و سیاست‌پژوهی کنیم تا بتوانیم به نتیجه‌گیری لازم برسیم.



وی در ادامه به تشریح وظایف و ویژگی‌های مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه پرداخت و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی  مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سطح حکمرانی در مجلس است. همچنین برای ارتقای سطح امور کارشناسی در مجلس و برای ارتقای فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری برنامه ریزی و تلاش می کنیم .



رییس خانه خلاق و مرکز نوآوری ادامه داد: با رویداد پارلمان دانشجویی چند اتفاق مهم در آینده رقم خواهد خورد، اول اینکه  دانشجویان با فرآیند حکمرانی و قانونگذاری کشور آشنا خواهند شد همچنین  این فرصت برای نخبگان ایجاد خواهد شد تا در فضای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی مشارکت کنند.



حمیدیا در تشریح شباهت‌های وظایف پارلمان با پارلمان دانشجویی تاکید کرد:  تفاوتی که پارلمان دانشجویی با پارلمان در فضای واقعی دارد این است که در پارلمان دانشجویی با یک موضوع روبرو هستید ولی در پارلمان، نمایندگان روزانه با صدها موضوع روبرو هستند.



وی در توصیف نحوه فعالیت اعضای پارلمان دانشجویی گفت: مقرر شده است اعضای پارلمان دانشجویی در قالب کمیسیون‌های تخصصی دانشجویان دو روز در هفته بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.



حمیدیا همچنین از برنامه آموزشی برای آشنایی دانشجویان با فرآیندهای پارلمانی گفت: مقرر است در دو هفته آینده دانشجویان با فرآیند کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس در قالب یک دوره آموزشی آشنایی پیدا کرده تا با فرآیند فعالیت‌های مجلس آشنا شوند.



وی در پایان تصریح کرد: پس از این دوره آموزشی، دانشجویان با بررسی ابعاد برنامه هفتم توسعه نقاط ضعف و قوت آن را مورد کارشناسی قرار بدهند تا در جلسات شبیه ساز مجلس مشارکت کنند و نتیجه آن در اختیار مرکز پژوهش های مجلس قرار دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347053
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار