خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/18 - 15:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

استادان خارجی زبان و ادبیات فارسی از کتابخانه مجلس در نمایشگاه بازدید کردند

برخی از میهمانان خارجی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز از کتابخانه مجلس بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، برخی از میهمانان خارجی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز از کتابخانه مجلس بازدید کردند.



امروز مجموعه کتابخانه مجلس، از ساعت 10 تا 13:30، پذیرای برخی از میهمانان خارجی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. این استادان خارجی که شیفته زبان و ادبیات فارسی بودند، از مشاهده بنا و منابع ارزشمند مجموعه کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به شوق آمده و بازدید مفصلی از این مجموعه داشتند.



آقای منیر درکیچ، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو بوسنی؛ آقای بسام علی الربابعه، استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه یرموک اردن؛ خانم‌ برنا کارا گوز اوغلو، دانشیار زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه آگری ابراهیم چچن در ترکیه و دوتن از استادان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه دهلی، امروز با حضور در کتابخانه مجلس، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند و از نزدیک در جریان همه فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.



این گروه با همراهی حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبر، معاون پژوهشی و دکتر شکراللهی، مدیر انتشارات کتابخانه مجلس، از سالن مطالعه، بخش خطی، دیجیتال‌سازی، آسیب‌شناسی و مرمّت، نشریات ادواری، کتابخانه ایران‌شناسی و موزه مجلس بازدید کردند.



در آغاز این بازدید، آقای مجید سائلی، کارشناس روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، تاریخچه کتابخانه مجلس و شکل‌گیری این مجموعه را برای اساتید بیان و فعالیت‌ها و مجموعه‌های متنوع این مرکز را معرفی کرد. در ادامه، ضمن بازدید از بخش‌ها، کارشناسان و مدیران، هر بخش را معرفی کردند. این استادان زبان و ادبیات فارسی، ضمن معرفی هر بخش، پرسش‌های مختلف خود را مطرح می‌کردند؛ از جمله چگونگی دسترسی به فایل دیجیتالی منابع کتابخانه، به خصوص کتاب‌های خطی و نشریات ادواری، ضوابط و شرایط استفاده از منابع به صورت حضوری و مجازی، موضوعات نسخ خطی و زبان‌های این نسخ و....در بازدید از کتابخانه ایران‌شناسی،  مشاهده منابعی که مستشرقان درباه ایران نگاشته‌اند، به ویژه گنجینه بی نظیر سفرنامه‌های این مرکز، برای گروه بسیار جالب بود.











بازدید میهمانان نمایشگاه کتاب از کتابخانه مجلس


در پایان این بازدید،  استادان خارجی زبان و ادبیات فارسی، از بخش‌های مختلف موزه مجلس شورای اسلامی اعم از صحن قدیم، گالری کمال‌الملک، گالری رجال، سرسرا و تندیس‌ها بازدید کردند و محمدحسن خلیلی، مدیر موزه مجلس، تاریخچه شکل‌گیری بنا و اشیاء موزه‌ای را به طور کامل توضیح داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361303
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم