خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/12 - 15:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

از بررسی تدوین احکام فرهنگی برنامه هفتم توسعه تا تجلیل از قهرمانان کشتی در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی تدوین احکام فرهنگی برنامه توسعه هفتم و تجلیل از قهرمانان کشتی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار روز (دوشنبه؛12 دی‌ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در ابتدای نشست امروز بحث و تبادل نظر پیرامون تدوین احکام فرهنگی برنامه هفتم توسعه با حضور کارشناسان ذیربط برگزار شد.



نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در این جلسه حجت الاسلام آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی در مورد سیاست‌های کلی حاکم بر برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه داد که طی آن نمایندگان سازمان برنامه و بودجه نیز از ساز و کار و احکام برنامه بودجه سال 1402 گزارشی قرائت کردند. همچنین اعضای کمیسیون هم پیشنهادات خود را در این جلسه مطرح کردند که فاصله طولانی احکام برنامه و بودجه با سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ از نکات پیشنهادی اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست بود.











نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی


 وی ادامه داد: در این نشست تاکید شد اگر رییس جمهور به نکات کلیدی با سه شاخصه کلی مباحث چالشی، بستر ساز و پیشران می‌پردازد باید به موضوعات فرهنگی هم به عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی در برنامه هفتم توجه کند و موضوعات فرهنگی از جهت کمی و کیفی باید در برنامه هفتم توسعه در دستورکار قرار گیرد.



راستینه تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی به افزایش سهم فرهنگ و هنر از 2 درصد به 8 درصد تاکید ویژه‌‌ای داشتند؛ همچنین مقرر شد کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف جلسات خود را آغاز کنند و احکام برنامه هفتم توسعه با هدف جامعیت و قابل ارزیابی بودن حلال  مسائل فرهنگی باشد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: در جلسه امروز تقدیر و تجلیل از قهرمانان کشتی در دستور کار بود و 4 نفر از قهرمانان کشتی همچون رحمان عموزاد، کامران قاسم‌پور، محمد نخودی و امین میرزازاده که در رده سنی خود قهرمان جهان شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند. 



رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس گفت: برنامه تقدیر و تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران از مدتی قبل در کمیسیون شروع شده است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 354595
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار