خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/22 - 16:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
طغیانی در پاویون خانه خلاق قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس:

ارتباط با زیست بوم نوآوری برای مجلس بسیار مهم است/گره‌گشایی از مسائل نوآوری توسط خانه خلاق

نماینده مردم اصفهان در مورد نقش نوآوری و فناوری در اقتصاد کشور و جایگاه آن در سیاست‌گذاری‌ها، گفت: زمان نسبت به گذشته تفاوت بسیاری داشته، زیرا یک زمان با ابزارهای قدیمی و روش های سنتی کارها به نوعی انجام می‌شد و تمام فعالیت ها تقلید از روش‌های سنتی بود، اما امروز این گونه نیست و ابزارها تماماً به روز شده و تغییر کرده‌اند و ما در حال استفاده از آنها هستیم.


به گزارش خبرگزاری  خانه ملت؛ مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری رویداد همرسان ارائه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مالی و تجاری در پاویون خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست، اظهار کرد: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه طی مدتی که فعالیت خود را آغاز کرده و درراستای تغییر تعریف نحوه استفاده از زیست بوم نوآوری برای حل مسائل کشور، موارد مورد نیاز مجلس را برنامه ریزی کرده است.



وی افزود: گره‌گشایی از مشکلات و مسائل کلان کشور، توسط این خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه و از طریق ارتباط با زیست بوم نوآوری، شرکت های دانش بنیان و نوآفرین فراهم می شود.



طغیانی ادامه داد: طی این جلسه چندین مورد برای همکاری مطرح  و با ارائه راهکارهای رفع مشکلات در حوزه های بیمه، بانک، فعالیتهای ابزارهای پرداخت، آموزش نیروی انسانی، بررسی شد. امروز می بایست این فعالیت‌ها گسترده‌تر از قبل انجام شود، زیرا حوزه نوآوری نیاز مبرم داریم.



طغیانی تصریح کرد: ارتباط با زیست بوم نوآوری برای مجلس بسیار مهم است و اگر بدانیم چه گره هایی با بهره گیری از حوزه دانش بنیان باز می شود، بیش از امروز، به سمت آن می رویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نوآوری و فناوری در اقتصاد کشور و جایگاه آن در سیاست‌گذاری‌ها، ابراز کرد: زمان نسبت به گذشته تفاوت بسیاری داشته، زیرا یک زمان با ابزارهای قدیمی و روش های سنتی کارها به نوعی انجام می‌شد و تمام فعالیت ها تقلید از روش‌های سنتی بود، اما امروز اینگونه نیست و ابزارها تماماً به روز شده و تغییر کرده‌اند و ما در حال استفاده از این ابزارها هستیم.



وی افزود: ما می توانیم نوآوری را متناسب سازی کنیم زیرا نیاز روز ما استفاده و با بهره‌گیری اکوسیستم و زیست بوم نوآوری است و راهکار حل مشکلاتمان است.



طغیانی در مورد نقش خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه در گسترش فناوری در حوزه دولت و مجلس عنوان کرد: در این زیست بوم، تسهیل گران خدمات دهنده و پلتفرم های مختلفی فعال هستند و هر کدام نقش آفرینی خود را بر عهده دارند و اما اگر می خواهیم این تعاملات برقرار شود نیازمند نهاد متناسب با آن هستیم.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه مرکزی است که می خواهد این ارتباط را برقرار کند و اگر بخواهیم از آن بهره‌مند شویم باید این ارتباط برقرار شود.



وی تاکید کرد: نقش کمیسیون اقتصادی در این حوزه مانند دیگر کمیسیون های مجلس است و باید متناسب با نیاز خود در حوزه های مورد نیاز از نوآوری استفاده کرد تا این فرهنگ نوآوری در مجلس جا افتاده و از آن بهره مند شویم.











خانه خلاق


به گزارش خانه ملت؛ از دقایقی پیش نشست بررسی قانون جهش تولید و چالش‌های قانون شرکت های دانش بنیان با حضور مجتبی توانگر نماینده تهران و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال، روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس، بابک نگهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس، کیومرث اشتریان عضوهیات علمی دانشگاه تهران و رضا غیابی فعال اکوسیستم نوآوری، در پاوین خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه درحال برگزاری است.



پاویون قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس2022 از ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، سالن 4، از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است./

پایان پیام


  • کد خبر : 341761
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار