خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 12:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پاک فطرت:

اخذ مجوز برای جذب 72 هزاز معلم حاصل پیگیری‌ها و هشدارها به سازمان اداری و استخدامی بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در خصوص موضوع کمبود معلم در آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش جلسات متعددی را با مسئولان سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش داشت، گفت: اخذ مجوز جذب 72 هزار معلم از طریق آزمون های پیش رو به سادگی به دست نیامده و پیگیری‌های مکرری از جانب کمیسیون در این خصوص انجام شد که خوشحالیم این پیگیری ها به بار نشست.

علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی 72 هزار معلم در آموزش و پرورش در اسفند 1402 و اردیبهشت ماه 1403، عنوان کرد: اخذ مجوز برای جذب 72 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش به راحتی حاصل نشد بلکه نتیجه جلسات مکرر و هشدارهای پیاپی اعضای کمیسیون آموزش به وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه است.



نماینده مردم شیراز و زرقان  در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بارها با دعوت از مسئولان سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش خواستار برگزاری آزمون پیش از پایان سال تحصیلی برای استقبال از سال تحصیلی جدید شده بود که نهایتا با چنین ایده ای موافقت و مقرر شد که آزمون رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه 18 اسفندماه سال 1402 برگزار و آزمون رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار شود.



پاک فطرت افزود: به این ترتیب افراد برگزیده پیش از شروع سال تحصیلی مصاحبه خود را انجام و دوره های لازم را نیز در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد  و ما معتقدیم بهترین افراد باید در جذب جدید نیروها وارد آموزش و پرورش شوند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در عین جذب نیروهای جدید باید نیروهای غیر رسمی فعال در آموزش و پرورش را نیز تبدیل وضعیت کرد. در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش می تواند با استناد به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه ضریبی را برای داوطلبانی که سابقه تدریس دارند، لحاظ کند.



وی ادامه داد: مصوبه اختصاص ضریب ۱.۱ به ازای هر سال تدریس در آموزش و پرورش تا سقف 5 سال، برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی از پیشنهاداتی بود که کمیسیون آموزش مجلس به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد که امیدواریم در جذب نیروهای جدید این عزیزان با استفاده از این فرصت بتوانند ادامه همکاری خود را با آموزش و پرورش به شکل بهتری ادامه دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375694
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار