خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/04 - 12:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
طباطبایی نژاد:

احیای سازمان ملی جوانان جزء اولویت‌های کشور نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قبل از این در مورد لایحه احیای سازمان ملی جوانان تصمیمی گرفته شده و اگر بخواهیم قبل از اینکه بخواهد اثرات خود را نشان بدهد آن را به هم بزنیم معقول نیست.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لایحه احیای سازمان ملی جوانان گفت: اصل اینکه این لایحه به مجلس آمد درست نبود و به سازمان ملی جوانان مستقل اشکالاتی وارد بود و گفتند که اگر این سازمان جزئی از معاونت ورزش شود بهتر شود، اما بهتر نمی‌شد و آن زمان بد تصمیم گرفتند. درحال‌حاضر نیز حدود 5 سال است که معاونت شده و هنوز آیین‌نامه‌های آن نیز نوشته نشده است.



دولت باید آیین‌نامه‌های سازمان جوانان را ارائه دهد و به تصویب برسد تا نتیجه آن مشخص شود



احیای سازمان ملی جوانان جزء اولویت‌های کشور نیست



نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قبل از این در مورد لایحه احیای سازمان ملی جوانان تصمیمی گرفته شده و اگر بخواهیم قبل از اینکه بخواهد اثرات خود را نشان بدهد آن را به هم بزنیم معقول نیست؛ یعنی تصمیمی که گرفته شده باید آیین نامه‌های آن نیز نوشته شود و نتیجه دهد. در حالت فعلی کشور این گونه لایحه‌ها را جزء اولویت‌های کشور نمی‌دانم.



وی پیشنهاد داد: دولت آیین‌نامه‌های خود را ارائه دهد و این معاونت ورزشی باید استقلال لازم را داشته باشد که البته دارد اما آیین‌نامه‌های اجرایی کار باید زودتر تصویب شود؛ فکر می‌کنم که عملکرد آنها نیز رو به بهبود است و مجموعا در این 4 یا 5 سالی که امور جوانان به عنوان معاونت وزارت ورزش قرار گرفته، مسائل قانونی که برای آن دیده شده هنوز اجرا نشده است تا نتیجه را ببینیم.



شکل قبلی لایحه سازمان ملی جوانان ایده‌آل نبود



عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هنوز این روند نتیجه نداده اما دوباره طرح آن داده شده که به صورت قبلی برگردد، شکل قبلی این طرح نیز ایده‌آل نبود یعنی مشکلاتی داشت که به مجلس ارجاع داده شد؛ یعنی سازمان ملی جوانان در گذشته اشکالاتی داشت و الان نیز معاونت می‌گوید که اشکالاتی دارد بنابراین باید اشکالات را حل کنیم تا ببینیم چه نتیجه‌ای دارد.



با معاونت شدن سازمان ملی جوانان موافق نیستم



طباطبائی نژاد گفت: بنده به طور کلی با معاونت شدن سازمان ملی جوانان موافق نیستم اما در وضعیت فعلی نیز موافق نیستم که به شکل قبلی برگردد. اشکالات کار بر سر اینکه سازمان ملی جوانان باشد یا معاونت، نیست بلکه ساز و کارها و اختیاراتی لازم دارد که یک کار بین بخشی است.



امور جوانان یک کار بین بخشی است



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امور جوانان یک کار بین بخشی است که دربسیاری از وزارتخانه‌ها دست دارد بنابراین بهتر است که همان اختیارات را به معاونت وزارتخانه‌های مختلف بدهند و بیشتر هم تحت نظارت مجلس قرار می‌گیرد و اینکه به مجلس آوردند این بود که تحت نظارت مجلس قرار گیرد حالا اگر به سازمان ملی جوانان برود و معاونت رئیس جمهور بشود همچنان این اشکال وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 281148
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار