خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 11:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی

احمدی سنگری طی پیامی هفته معلم را تبریک گفت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس در پیامی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، هفته معلم را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد رضا احمدی سنگری عضو هیأت رئیسه و دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری  مجلس در پیامی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ، روز معلم را تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است:



بسم الله الرحمن الرحیم



((هو الّذی بعث فی الْأمّیّین رسولًا مّنْهمْ یتْلو علیْهمْ آیاته ویزکّیهمْ ویعلّمهم الْکتاب والْحکْمة وإن کانوا من قبْل لفی ضلالٍ مّبینٍ)) (سوره جمعه - آیه 2)



 «اوست آن کس که در میان بی‌سوادان فرستاده‏‌ای از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت بدیشان بیاموزد و [آنان] قطعا پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند»



چه زیبا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند (( معلمی شغل انبیا است)) و به راستی این معلم است که چراغ معرفت را در دل خاموش فرزندان این مرز و بوم روشن می کند و او را به  رستگاری سوق می دهد.



هفته بزرگداشت مقام معلم در سالی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است مستمرا مفهوم ویژه ای را تبیین میکند.



12 اردیبهشت سالروز شهادت علامه و استاد شهید مرتضی مطهری بهانه ای است که از مقام والای استاد و معلم یاد کنیم و این روز را گرامی بداریم.



معلّمان به عنوان اصلی‌ترین رکن نظام آموزشی پایه در همه‌ی کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه شناخته می شوند و باید به رضایتمندی آنها توجه ویژه شود.



امروزه  متاسفانه ما شاهد هستیم که معلمین ما دغدغه معیشت ، امنیت شغلی و نابسامانی حقوق  و استخدامی دارند، لذا این مشکلات باید باهمسویی ۳ قوه هر چه سریع تر ریشه ای حل  شود تا شاهد آینده ای روشن برای فرزندان کشورمان باشیم.



اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ، روز معلم را به همه افسران سپاه دانش، فرهنگیان زحمتکش در مسیر توسعه و پیشرفت تبریک و تهنیت عرض می نمایم و بر خود لازم میدانم به عنوان نماینده ملت و عضوی از کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری برای تعالی و توسعه علمی کشور تلاش و از حقوق قانونی فرهنگیان دفاع نمایم.



محمد رضا احمدی سنگری

رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام درمجلس شورای اسلامی/



پایان پیام

  • کد خبر : 360959
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم