خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/01 - 16:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
لاجوردی در رادیو گفت و گو مطرح کرد؛

احصاء ۲۱ چالش جوانان برای فرزندآوری و ازدواج در قانون جوانی جمعیت

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی، موضوعات فرهنگی بخش مهمی را در حوزه ازدواج و فرزند آوری در بر می گیرد زیرا به واسطه اینکه سالیان سال تبلیغات سوء انجام گرفت و سبک زندگی را تغییر داده است، باید به حوزه فرهنگ نیز در قانون حمایت از خانواده و جوانی توجه می شد که این مهم صورت گرفته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، زهره سادات لاجوردی  در رادیو گفت و گو با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است گفت: هدف از این قانون ایجاد شرایطی برای ازدواج جوانان و در خانواده ها برای داشتن فرزند  با کمترین مشکلات است.



احصاء ۲۱ چالش جوانان برای فرزندآوری و ازدواج در قانون جوانی جمعیت

وی با تصریح بر این موضوع که اقتصاد و اشتغال دو مبحث مهمی هستند که بسیاری از جوانان به دلیل نبود آنها اقدام به ازدواج یا فرزند آوری نمی‌کنند، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 74 ماده دارد و برای نگارش آن 21 چالش و مشکل که جوانان برای ازدواج و فرزندآوری با آنها روبرو هستند را رصد و احصاء کردیم و برای آنها در موارد قانونی راه حل هایی را ارائه دادیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از توجه به مسائل فرهنگی در این قانون خبر داد و گفت: علاوه بر مسائل اقتصادی، موضوعات فرهنگی بخش مهمی را در حوزه ازدواج و فرزند آوری در بر می گیرد زیرا به واسطه اینکه سالیان سال تبلیغات سوء انجام گرفت و سبک زندگی را تغییر داده است، باید به حوزه فرهنگ نیز در این قانون توجه می شد که این مهم صورت گرفته است.

وی یکی از فاکتورهایی که می تواند در اقتصاد خانواده کمک کننده باشد را مسکن دانست و عنوان کرد: یک زوج برای تشکیل زندگی باید در ابتدا مسکن مناسبی داشته باشند. با توجه به امکانات موجود و شرایط کشور، در موادی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرایط برای تهیه مسکن را پیش بینی کرده ایم.

تسهیلات مسکن برای زوجین بدون فرزند نیز پیش بینی شده است

لاجوردی با اشاره به برخی از مواد قانونی جوانی جمعیت برای تهیه مسکن اظهار کرد: برای شروع زندگی زوجین یک وام 200 میلیون تومانی به آنها داده می شود. تامین 50 درصد از ودیعه مسکن 70 متری در شهرهای بالای 300 هزار متری و مسکن 100 متری برای سایر شهرها برای دانشجویان و طلاب، وام 50 میلیونی ودیعه برای خرید یا ساخت مسکن برای زوجین بدون فرزند فاقد مسکن با بازپرداخت 10 ساله از دیگر مفاد قانونی برای حمایت از خانه دار شدن افراد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد:  وام های ودیعه برای افرادی که دارای دو فرزند به بالا هستند افزایش پیدا می کند و آنچه اشاره شد برای کسانی است که تازه ازدواج کرده اند. افزایش بیش از هفت برابری حق عائله مندی به مدت پنج سال و افزایش 100 درصدی کمک هزینه اولاد به مدت پنج سال از دیگر مفاد این قانون محسوب می‌شوند./



پایان پیام



خبرنگار: مهدی نجفی

  • کد خبر : 331875
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار