خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/02 - 18:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

آیین‌نامه‌ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیازمند بازنگری است/ دانشجو باید بتواند در فضای دانشگاه نقد خود را بیان کند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه‌ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیازمند بازنگری است، گفت: دانشجو باید بتواند در فضای دانشگاه نقد خود را بیان کند.

روح اله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا تأکید بر ضرورت احیای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب با نگاهی حکیمانه در خصوص لزوم برگزاری کرسی‌‎های آزاداندیشی تأکیداتی را داشته‌اند و این یعنی فضای نقد بایستی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان باید بتوانند نظرات انتقادی خود را در دانشگاه‌ها بیان کنند، اظهار کرد: این فضای گفتمانی و تریبون‌های آزاد می‌تواند در کوتاه مدت به دوری از بروز هیجانات کاذب و زائد بینجامد و از انباشت خواسته‌ها و نقدها در فضایی تند جلوگیری کند.



وی ادامه داد: با وجود اینکه در این عرصه تلاش‌هایی صورت گرفته اما نیازمند این هستیم که یک بازنگری جدی در آیین‌نامه‌ها و نحوه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی صورت گیرد و اجرایی شدن آن نیز ریل گذاری شود.



متفکر آزاد با بیان اینکه این موضوع را از طریق فراکسیون دانشگاهیان و کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: بحث‌هایی هم در این خصوص با حضور مسئولان وزارت علوم و برخی دانشگاه‌ها صورت گرفته که امیدواریم نتایج آن به زودی در دانشگاه‌ها دیده شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: البته اقداماتی در زمینه حضور مسئولان در میان دانشجویان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در برخی دانشگاه‌ها صورت گرفته که نیاز به اصلاح و تقویت دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 350808
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار