خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/08 - 15:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با تشریح مصوبه مجلس برای جبران کمبود معلم:

آموزش و پرورش اجازه دارد با خروج هر معلم یک نیروی جدید استخدام کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشریح مصوبه مجلس برای جبران کمبود معلم، گفت: در زمینه تأمین نیروی انسانی، این مصوبه یکی از مهم ترین مصوبات است که آموزش و پرورش اجازه دارد با خروج هر معلم یک نیروی جدید استخدام کند.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: این مصوبه خوب به این معنا خواهد بود که بازنشستگی در آموزش و پرورش به منزله مسئله‌ای حاکمیتی به شمار خواهد آمد و آموزش و  پرورش این اجازه را دارد که با خروج هر معلم به طرق مختلف از بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و اخراج بتواند نیروی جدید جذب کند.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالیست که در گذشته این عدد به یک سوم تقلیل پیدا کرده بود و آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی فرض نشده بود ولی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی و مولد سرمایه اجتماعی است.



وی تصریح کرد: در صورت اجرای این مصوبه، کمبود ایجاد شده در آموزش و پرورش طی 10 سال گذشته برطرف خواهد شد و با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در سراسر کشور، باید برای آموزش این عزیزان نیز تدبیری داشت.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: همچنین کانال ورود این نیروهای جدید بر اساس مصوبه مجلس، دانشگاه فرهنگیان خواهد بود که از طریق ماده 28 اساسنامه این دانشگاه و جذب 4 ساله معلمان خواهد بود.



به گزارش خانه ملت، در بند الحاقی ماده 88 آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، با رعایت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرفاً از طریق این دانشگاه و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استخدام نماید. سازمان و سازمان اداری و استخدامی مکلفند مجوز و شناسه (کد) استخدامی مورد نیاز را صادر نمایند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372235
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار