خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/23 - 10:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فیاضی:

آموزش و پرورش آمادگی پذیرش معلمان را در نظام «دوری» دارد/ معلمان نظام دوری باید حرفه‌ای عمل کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش آمادگی پذیرش معلمان را در نظام دوری دارد گفت: معلمانی که در نظام دوری مشغول به فعالیت هستند با نظام تعلیم و تربیت آشنا بوده و باید بسیار حرفه‌ای عمل کنند تا بتوانند در حوزه یادگیری بر روی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد چگونگی ارتقاء آموزشی با بکارگیری نظام دوری معلمان گفت: آموزش مبنای دانش تربیتی را در کشور شکل می‌دهد؛ نظام دوری فرآیندی است که در آن یک معلم با یک گروه از دانش آموزان حداقل به مدت دو سال یا بیشتر در یک مدرسه می‌مانند؛ به نوعی یک پژوهش کاربردی و آمیخته با روش اکتشافی است که در آن نخست بخش کیفی و سپس بخش کمّی به مرحله اجرا می‌رسد.

نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در «نظام دوری» دانش آموزان وابستگی بیشتری به لحاظ عاطفی به معلم خود خواهند داشت و تاثیر مستقیمی در یادگیری آنها دارد، افزود: بی تردید آموزش و یادگیری یک دانش آموز طی چند سال با معلم‌های مختلف نسبت به دانش آموزی که چند سال تحصیلی را با یک معلم گذرانده بسیار متفاوت خواهد بود؛ این مسئله تاثیر مستقیمی در آموزش و یادگیری آنها خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان انتخاب شده در نظام دوری باید بسیار خبره و کارکشته باشند؛ اظهار داشت: معلمانی که در نظام دوری مشغول به فعالیت هستند با نظام تعلیم و تربیت آشنا بوده و باید بسیار حرفه‌ای عمل کنند تا بتوانند در حوزه یادگیری بر روی دانش آموزان تاثیرگذار باشند.

فیاضی با بیان اینکه به کارگیری معلمان در نظام دوری یک روش نو در آموزش و پرورش محسوب می‌شود، یادآور شد: آمار دقیقی در خصوص بکارگیری تعداد معلمان در نظام دوری برای چه تعداد از دانش آموزان نداریم؛ اما این روش به صورت جسته و گریخته در برخی از مناطق کشور و استان‌های دیگر به مرحله اجرایی شدن درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در مرحله نخست به کارگیری معلمان در نظام دوری بازخورد مثبتی وجود داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر بحث بر سر ویژگی‌های معلمان در نظام دوری است، اما جای سوال باقی است که آیا آموزش و پرورش آمادگی لازم برای پذیرش و سازماندهی معلمان در این نظام جدید را دارد یا خیر؟ که به نظر بنده وزارتخانه آموزش و پرورش امکانات لازم را برای پذیرش این پروژه جدید آموزشی دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380480
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار