خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/04 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
اسماعیلی مطرح کرد

آموزش‌وپرورش پیرامون وضعیت بازماندگان از تحصیل اطراف پایتخت گزارش دهد

رییس کمیته آموزش‌وپرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان‌‎اینکه کرونا باعث رشد جمعیت بازماندگان از تحصیل شد تاکیدکرد که آموزش‌وپرورش باید در مورد وضعیت بازماندگان از تحصیل اطراف پایتخت به مجلس گزارش دهد.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه تعدادی از دانش‌آموزان ساکن اطراف پایتخت بعد از شیوع کرونا، درس را رها کردند و به دلیل فقر شدید اقتصادی، بدیهی‌ترین حق‌شان یعنی آموزش را از آنها گرفته، طوری که حتی برخی از این کودکان نمی‌دانند باید به شکل مجازی درس بخوانند و تصور می‌کنند درس و مشق فعلا تعطیل است. گفت: گزارشی در این زمینه به کمیسیون نرسیده است، اما این خبر می‌تواند صحت داشته باشد، چرا که برخی خانواده‌ها از نظر مالی به شدت تحت فشار هستند، بنابراین در شرایط شیوع کرونا ممکن است از فرزندانشان برای کمک به تامین معیشت استفاده کنند.  



شیوع کرونا باعث رشد جمعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شد



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آسیبی که این معضل به سیستم آموزشی دانش‌آموزان وارد می‌کند به نحوی است که شاید در آینده اثراتی را به همراه داشته باشد.



وی تصریح کرد: برخی دانش آموزان به دلیل عدم حضور در کلاس درس و نبود امکانات لازم جهت دریافت خدمات آموزشی از طریق فضای مجازی به نوعی بازمانده از تحصیل شده‌اند که تبعات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما از وزارت آموزش و پرورش خواهیم خواست تا در این مورد گزارش ارائه دهد تا راهکاری ارائه شود که بتوانیم مانع از افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در زمان شیوع کرونا شویم و خانواده‌های آنها نیز تحت حمایت قرار گیرند.



ایجاد ردیفی در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 برای تهیه تبلت دانش‌آموزی



رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در کمیسیون به موضوع تهیه تبلت دانش‌آموزی ورود پیدا کرده‌ایم و در کمیسیون تلفیق بودجه نیز کمک‌هایی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است که می‌تواند در راستای حمایت از این خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 314567
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار