خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/23 - 10:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
درخشان:

آموزش‌وپرورش قبل از احداث هنرستان‌های مرزی این موضوع را به درستی تبیین کند

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، با بیان اینکه برنامه آموزش و پرورش برای احداث هنرستان‌های مرزی شفاف نیست، از این وزارتخانه خواست تا قبل از هر گونه برنامه‌ریزی پیرامون احداث این هنرستان‌ها به رفع ابهامات موجود بپردازد.

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعلام خبری از سوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مبنی بر اینکه دیپلماسی مهارتی یکی از ارکان آموزش متوسطه است که در این راستا در سال آینده 40 هنرستان مرزی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این اولین بار است که چنین پیشنهادی ارائه شده است و در نگاه اول تصور می‌شود مهارت آموزی در مناطقی که مردم آن بیشتر از ظرفیت‌های مرز استفاده می‌کنند ایده بسیار خوبی است اما باید ابتدا پیرامون دیپلماسی مهارتی به درستی مشخص شود که قرار است در چه حوزه‌هایی مهارت‌آموزی صورت بگیرد، هدف چیست و در این حوزه به چه صورت از ظرفیت جوانان استفاده خواهد شد.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیا منظور از تدریس دیپلماسی مهارتی در هنرستان‌ مرزی این است که از ظرفیت جوانانمان استفاده کنیم و یک مهارتی به آنها بیاموزیم که در پی آن حرفه‌ای را یاد بگیرند و از این مهارتشان در آن سوی مرزها استفاده کنند و ضمن کسب درآمد به کشورهای همسایه نیز کمک کنند؟



وی تصریح کرد: مرزها ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی دارند اما برای اینکه هنرستان‌هایی در شهرهای مرزی کشور احداث کنیم که از طریق آنها حرفه‌آموزی را در جوانان تقویت کنیم باید مشخص شود که منظور از دیپلماسی مهارتی چه نوع مهارت‌هایی است که قرار است در این هنرستان‌ها آموزش داده شوند. آیا منظور همین مهارت‌هایی است که در مراکز کشور هم آموزش داده می‌شود؟  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون وزارت امور خارجه یک دانشگاهی دارد که رشته‌های خاص مرتبط با  حوزه امور خارجه و حقوق و روابط بین‌الملل در آن تدریس می‌شود و مانیفست کارش مشخص است اما در مورد هنرستان‌های مرزی که قرار است دیپلماسی مهارتی در آن تدریس شود اینکه منظور چه مهارت‌هایی است و قرار است چه رشته‌هایی در آن تدریس شود دارای ابهام است.



عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدوارم وزارت آموزش و پرورش قبل از هر گونه برنامه‌ریزی پیرامون احداث هنرستان‌های مرزی در جهت رفع ابهامات موجود، موضوع را به درستی تبیین کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351996
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار