خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 14:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
کتابخانه مجلس در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

«طریقت جمع» درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد

نشست معرفی کتاب «طریقت جمع (درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی)» با حضور نویسنده اثر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شبان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، نشست معرفی کتاب «طریقت جمع(درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی)» برگزار شد.



جلسه معرفی کتاب «طریقت جمع (درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی)» در دهمین روز از نمایشگاه کتاب، با حضور نویسنده اثر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شبان؛ تشکیل شد.



در این نشست، درباره فصول مختلف کتاب، اعم از بررسی مکتب تربیت عرفانی علمای نجف، به‌عنوان یک مکتب شناخته شده و معروف بین عرفای شیعه، «مبانی نظری» دستگاه تربیت عرفانی امام، « اصول عملی» و «روش‌های تربیتی» دستگاه تربیت عرفانی حضرت امام و بحث «معرفت نفس» به عنوان یکی از مباحث اساسی در روش‌های تربیت عرفانی، بحث شد.













 



حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شبان یادآور شد که در این اثر،  بعد از تعریف «مکتب تربیت عرفانی» به سیر تکاملی عرفان پرداخته تا جایگاه دستگاه تربیت عرفانی امام(ره) در این تطوّر تاریخی مشخص گردد. سپس «عرفان» و «عارف» را از منظر امام پیگیری کرده و «ابعاد عرفانی شخصیت امام» و «حیطه های فعالیت عرفانی» را بررسی نموده است.



کتاب «طریقت جمع (درآمدی بر نظام تربیت عرفانی امام خمینی)»، از جمله آثار تازه نشر انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 361944
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم