خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1388/10/26 - 17:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رییس قوه قضاییه در دیدار با اعضای فراکسیون اقلیت مجلس:

هم اندیشی با نمایندگان مجلس موجب تقویت ارکان نظام می‌شود

**رئیس قوه قضائیه وظایف نمایندگان را در مقام نمایندگی مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و ارزنده برشمرده واظهار داشتند:‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برجستگان نظام اسلامی هستند ولازم است همواره در اظهارات خود مصالح و منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خانه ملت به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه آیت ا... آملی لاریجانی در دیدار نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با ایشان با تاکید بر اینکه در تمامی کشورها و جوامع آرای قضات دادگستری فصل‌الخطاب خصومات و مرافعات است اظهار داشت: قاضی دادگستری در عین داشتن گرایش سیاسی از هر گونه دخالت سیاست در قضاوت  و حکم خویش باید اجتناب نماید و قوه قضائیه مستقل باید خواست همه اقشار جامعه خصوصاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هر نوع گرایش سیاسی باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه چنانچه فضای سیاسی جامعه آلوده به ناهنجاری‌ها  و برخی ساختار‌شکنی‌ها گردد قوه قضائیه نمی‌تواند کار رسیدگی به پرونده‌ها را در فضای مناسب انجام دهد افزود: ‌اگر حاکمیت قانون و رسیدگی بی‌طرفانه بر پرونده‌های قضایی تضعیف شود هرج و مرج و تند روی‌ها  حاکم می‌شود و این از خواسته‌های دیرین دشمنان نظام اسلامی است که نمی‌خواهند کشور  در آسایش و آرامش باشد.

آیت ا... آملی لاریجانی با تحلیل برخی حوادث بعد از انتخابات و تقبیح برخی ساختار شکنان که احساسات و عواطف عمومی و مومنین را جریحه دار نمودند اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از حوادث و رویدادهای بعد از انتخابات ناشی از بی‌تدبیری و سکوت برخی خواص و شیطنت اطرافیان بود و چنانچه در هر مورد موضع‌گری عاقلانه و با تدبیری صورت می‌گرفت شاید بسیاری از این حوادث که موجب خشنودی دشمنان زخم خورده نظام اسلامی شد اتفاق نمی افتاد ادعای تقلب در انتخابات دروغ بزرگی بود که منشا خسارات بسیار شد و متاسفانه نحوه ی پیگیری این ادعا از طرف مدعیان ،خود بزرگترین قانون شکنی بود .

رئیس قوه قضائیه تعامل و گسترش همکاری‌های قوه قضائیه با سایر قوا خصوصاً قوه قانونگذاری را از سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی دانست و افزود: در مدت کوتاه تصدی در قوه قضائیه با بسیاری از مجامع و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی با هر گرایش سیاسی دیدار داشته‌ام و معتقدم اینگونه جلسات در جهت هم اندیشی و تبادل افکار موجب تقویت ارکان نظام خواهد بود.

این گزارش حاکی است در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جمع حاضر به بیان نقطه نظرات خود در خصوص قوه قضائیه و حوزه نمایندگی و مسایل جاری کشور پرداختند.

  • کد خبر : 13304
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار