خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/16 - 18:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
ابراهیمی به خانه ملت خبر داد:

هشدار هیات داوری به رای سفید دهندگان

**رئیس هیات داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: این هیات در بررسی شکایت برخی از نمایندگان اصولگرا نسبت به دادن رای سفید در انتخابات هیات رئیسه به رای دهندگان هشدار داده است تا از مصوبات مجمع تبعیت کنند.

حسین ابراهیمی نماینده بیرجند در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه هیات داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس بعدازظهر امروز جلسه داشت، گفت: در این جلسه شکایت نمایندگان اصولگرا از آراء سفید به لاریجانی و اعضای هیات رئیسه در انتخابات هیات رئیسه مجلس برای سال سوم، در روز پنجم خرداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که آرا در مجلس مخفی است و همچنین جریانات مختلفی در مجلس حضور دارند، شناسایی اینکه چه کسانی به هیات رئیسه مجلس رای سفید دادند کار مشکلی است؛ بنابراین برای هیات داوری فراکسیون اصولگرایان تشخیص این امر ممکن نیست.

رئیس هیات داوران فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: بنابراین این موضوع به این صورت ختم شد که همه اصولگرایان چه افرادی که در جلسات مجمع حاضرند و چه افرادی که حضور ندارند  باید از مصوبات مجمع عمومی فراکسیون پیروی کرده و از این تصمیمات تبعیت کامل داشته باشند.

ابراهیمی گفت: این شکایت به این صورت ختم شد که هشدار لازم به اعضای فراکسیون داده شود تا از این به بعد از مصوبات مجمع به طور کامل تبعیت کنند.

در انتخابات روز پنجم خرداد در صحن مجلس 44 نماینده به علی لاریجانی رئیس مجلس و همچنین برخی از نمایندگان به بقیه اعضای هیات رئیسه مجلس رای سفید که به معنای مخالفت بوده است دادند که این موضوع برخلاف نظر نهایی مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان بود که در همین راستا تعدادی از نمایندگان به هیات داوری فراکسیون در این زمینه شکایت کردند.

ابراهیمی با اشاره به مصوبه دیگر جلسه امروز هیات داوری فراکسیون اصولگرایان گفت: برخی از نمایندگان علاوه بر عضویت در این فراکسیون در فراکسیون های دیگر عضو هستند و در جلسه امروز قرار شد تا لیست همه اعضای فراکسیون مورد بررسی قرار گیرد و کسانی که در فراکسیون اقلیت هم حضور می یابند به آنها هشدارهای لازم داده شود که بین فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون اقلیت یکی را باید انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: قرار شد تا براساس فرم های پر شده توسط نمایندگان در این زمینه احراز هویت صورت بگیرد.

رئیس هیات داوری فراکسیون اکثریت مجلس اضافه کرد: همچنین در این جلسه درخصوص اظهارات اخیر علی مطهری نماینده تهران درخصوص مراسم روز 14 خرداد و درج این اظهارات در رسانه ها، مقرر شد تا از ایشان در جلسه آینده هیات داوری دعوت شود و حضور یابند تا درخصوص مطالب منعکس شده توضیحاتی را ارائه کنند.

  • کد خبر : 18297
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار