خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/29 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
رئیس فراکسیون گردشگری:

نتیجه تحقیق‌و تفحص از سازمان میراث فرهنگی باید سریعتر به مجلس ارائه شود

رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به اینکه عمر مجلس هشتم رو به پایان است، اعلام کرد: هنوز مشخص نیست نتیجه تحقیق و تفحص‌ از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کجا رسیده است.


"اسدالله عباسی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در مورد گزارش تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: برخی ابهامات در ارتباط با سازمان‌ها وجود دارد که حق همه نمایندگان است که بدانند؛ اما وقتی گزارش از سوی مسوولان آن دستگاه‌ها شفاف داده نمی‌شود، بنابراین مجبور می‌شوند برای رفع ابهامات احتمالی به تحقیق و تفحص روی بیاورند.



نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود: بسیاری از تحقیق و تفحص از سازمان‌ها مطرح شده ولی متاسفانه نتیجه آن به مجلس نیامده؛ در حالی‌که امیدواریم در بسیاری از دستگاه‌هایی که تحقیق و تفحص از آنها متحمل هزینه‌های سنگین و وقت زیاد است، خروجی خوبی به دست بیاوریم تا ذهن نمایندگان شفاف شود.



وی اظهار کرد: نزدیک به هشت مورد تحقیق و تفحص نظیر سازمان گمرک و مناطق آزاد، سازمان تربیت بدنی، سایپا یا شورای عالی ایرانیان در مجلس مطرح شده که به نتیجه نرسیده، البته برخی از آنها هنوز در حال بررسی است ولی ما تاکنون نتیجه‌ای ما ندیدیم و مجلس هشتم هم در حال تمام شدن است.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه ما باید بدانیم این دستگاه‌ها چه کردند، اظهار کرد: وقتی تحقیق و تفحص از سازمانی مطرح می‌شود و نمایندگان رای می‌دهند، حدود 15 نماینده درگیر می‌شوند، اما وقتی به مجلس گزارش داده نشود و چیزی را نبینیم، نمی‌توانیم به فعالیتی که صورت گرفته خوش‌بین باشیم.



وی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی به نمایندگان اعلام نشد،‌از مختومه اعلام شدن آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

  • کد خبر : 51536
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار