خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/26 - 13:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فراکسیون ها
آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان:

نباید با باورهای مردم بازی کرد

آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس با بیان اینکه نباید با باورهای مردم بازی شود، تاکید کردند: اگر خدای نکرده با باورهای مردم بازی کردیم، هر کسی که بازیگرتر شده است، برنده می شود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، به نقل از روابط عمومی بیناد بین المللی علوم وحیانی اسراء، "حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی" روز گذشته ( پنج شنبه 25 فروردین ماه)  در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشتند: نتیجه ایران منهای اسلام چیزی جز ذلت نیست، وقتی دین از جامعه گرفته شد مثل تفاله گلی است که گلاب از آن استخراج شده است.



استاد برجسته حوزه افزودند: نتیجه ایران منهای اسلام در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و کودتای ننگین 28 مرداد مشخص شد، اما وقتی که سخن از دین مطرح شد، با اینکه افراد زیادی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شهید شدند اما شعار رسمی مردم مرگ بر شاه بود.



ایشان تصریح کردند: برخی ها اعتقاد دارند که مرگ پایان راه است، اما دین می گوید مرگ پایان راه نیست، بلکه هجرت است؛ یعنی انسان مرگ را می میراند و ابدی می شود؛ نه اینکه مرگ، انسان را بمیراند. 



این مرجع تقلید با یادآوری اینکه مردم ما مسلمان هستند اما باید درست تغذیه شوند، تاکید کردند: یک میلیون از 70 میلیون جمعیت کشور، دینشان را از روی تحقیق کسب کردند اما بقیه آنها دینشان را از علما و نماز جماعت و مرجعیت و مساجد و حسینیه ها دارند؛ اگر خدای نکرده اینها نباشند، باز هم کودتاها و ذلت ها به وجود می آید.



مفسر بزرگ قرآن کریم یادآور شدند: مردم را باید آگاه و روشن کنیم؛ اگر خدای نکرده مردم روشن نشوند حوادث تلخی پیش می آید و عده ای خانه نشین می شوند و رنج می برند.



حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بر لزوم توجه به مسئله اقتصاد در کنار مسئله فرهنگ و دانشگاه تاکید کردند و یادآور شدند: اگر دین نباشد جامعه آسیب جدی می بیند که قابل ترمیم نیست؛ دین هم به وسیله حوزه و دانشگاه ترویج می شود.



این مرجع تقلید، اسلامی شدن دانشگاه را مورد تاکید قرار دادند و افزودند: اسلامی شدن دانشگاه به این نیست که در این مراکز نمازخانه احداث شود و دخترها و پسرها از همدیگر جدا باشند و در کتاب های درسی که چاپ می شوند، آرم جمهوری اسلامی و عکس امام و رهبری درج شود.



ایشان در همین رابطه افزودند: البته این موارد لازم است اما این دانش است که در دانشگاه حرف اول را می زند، بنابراین باید برای اسلامی شدن دانشگاه، ابتدا دانش را اسلامی کنیم. معنای اسلامی شدن دانشگاه هم این است که ما چیزی به نام طبیعت نداریم و هر چه داریم خلقت است.



حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید کردند: ما باید این باور عالمانه و محققانه را داشته باشیم که طبیعت چیزی جز خرافه و فسون و فسانه نیست.



این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید با باورهای مردم بازی شود، اظهار داشتند: اگر خدای نکرده با باورهای مردم بازی کردیم، هر کسی که بازیگرتر شده است، برنده می شود.



ایشان گفتند: هندی ها با اینکه چیزهایی را تقدیس می کنند که از نظر ما حتی ارزش گفتن ندارد، سالیان سال است به انرژی هسته ای دست یافته اند و ما با داشتن علی ابن ابیطالب علیه السلام که دومی ندارد و داشتن کربلا که نمونه ای ندارد، باید بهتر از این کشور را اداره کنیم.



حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان فرمایشات خودشان ضرورت کنترل واردات بی رویه به کشور را خواستار شدند.



در ابتدای این دیدار مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گزارشی از فعالیت های این فراکسیون و تحلیلی از وضعیت فرهنگی کشور و نقش علمای دین در هدایت مردم ارائه کرد.

  • کد خبر : 43422
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار